1

Onderwerp: Taartdoos 40 cm hoog????

Ik vroeg me af waar je een taartdoos kunt bestellen die ten minste 37,5x37,5 is en ook nog minimaal 40 cm hoog.

Het is namelijk voor een bruidstaart van 4 hoog...

Ik kan de maat wel vinden maar niet de hoogte.

Hoe doen jullie dit met een bruids bestelling? Gewoon de maat van de taart en dan zonder deksel meegeven?

Hoop dat iemand een tip voor me heeft.

Gr Francis

2

Re: Taartdoos 40 cm hoog????

http://www.deleukstetaartenshop.nl/kart … -2470.html

't Kost wat, maar dan heb je wel wat :)

[edit] Ow, die's maar 36 cm hoog...  :think:

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Dank je! Hoe kan ik die nou over het hoofd gezien hebben?  :think:

Maar idd is ie maar 36 hoog...

Ik heb de taartblikken op elkaar staan en dit is alleen al 33 cm hoog. Dan komt er nog een onderplaat van 1 cm onder en de taarten worden alle 4 2x gevuld.... Kom dus niet uit dan he?

Hoe doe jij dit als je een bruids bestelling hebt?

Ps: kan altijd overleggen met de klant natuurlijk, of ze de doos erbij wilt bestellen. Of een standaart lagere zonder extra kosten. Kost het mij alleen wel wat  :/

4

Ga je die gestapeld vervoeren dan?
Misschien kan je iets met sateprikkers in de hoeken van een doos, waardoor je meer ruimte overhoudt?  :think:

5

de juiste maat kopen en dan een hoop karton en dat ertussen nieten (tussen de bodem en t deksel)

6

Uuuh, gewoon folie erom heen? Doe ik met alle taarten, dus ook met bruidstaarten.

Jacqueline

7

Folie? Hoe bedoel je dat? Gewoon van dat doorzichtige folie?

Maar dan ben ik bang dat het de roosjes en topper aanraakt.

Ik was wel van plan de taart gestapeld te vervoeren. kan dit niet? Ik heb vandaag nog een 3 laagse stapeltaart vervoerd en dit ging prima...

Ik heb meestal veel tijd nodig om de taarten goed te stapelen, en af te werken, en dit doe ik liever thuis dan op locatie...

8

de deksel is 30 en 36 cm hoog. er zitten lipjes aan 2 zijden... kan je die niet nog 4 cm lager er zelf in maken???

9

Zo kan je het doen:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-MU6BVTNV-D.jpg

Of je bindt het folie in tweeën bij elkaar. Dus links en rechts. Mijn dochter zegt dan altijd dat de taart Nijntje-oren heeft ;), begrijp je?

Jacqueline

10

Aha! Wat een super idee zeg! En dat folie, haal je bij de blokker ofzo?

Maar toch zou ik bang zijn dat de roosjes eraf vallen of de topper.....?

11

action, xenos, blokker heeft het idd vast ook wel ja

12

Francis schreef:

Aha! Wat een super idee zeg! En dat folie, haal je bij de blokker ofzo?

Maar toch zou ik bang zijn dat de roosjes eraf vallen of de topper.....?

Dat folie kan je overal krijgen (Marskramer, Kruitvat...)

Je moet het folie er niet strak omheen doen. Ik weet niet wat voor topper je hebt, maar anders dan kan je het toch als die 'Nijntje-oren' doen zoals ik hierboven schreef? Op deze manier blijft de top van bovenaf onbedekt.

Sowieso neem je wat icing en een kwastje mee om te kunnen repareren indien noodzakelijk en misschien een extra roosje.

Jacqueline

13

Heel erg bedankt voor deze super tip! Dit is echt een goede oplossing zeg! En ook nog eens goedkoop! hahaha.

Ik weet nog niet wat voor een topper erop komt, maar dat met die nijntjes oren kan ik natuurlijk altijd doen  ;)

Maar wat ik me nu nog wel afvraag.....: Is hij niet veel moeilijker te vervoeren zo???
In een doos heeft hij meer stevigheid niet?

14

Ik zet alle taarten met ducktape :) op een cakeboard of een mdf-plaat. En in de auto op een antislipmat. Staan als een huis.

Jacqueline

15

Je kan toch in elk geval het onderste deel van een taartdoos gebruiken? En daar evt het folie aan bevestigen.

Ik weet niet hoe ver je moet en hoe netjes je auto is, maar kun je hem niet onafgedekt meenemen? Dus alleen in het onderste deel van de doos.

~ Never waste a good crisis... ~

16

:think: een doos geeft toch geen stevigheid aan je taart?
Denk dat een board in een doos eerder gaat schuiven dan een board op een antislipmatje (of je moet een antislipmatje onder de doos en in de doos doen, maar ik zie die toegevoegde waarde van een doos echt niet :nooo

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

17 Laatst bewerkt door smarianne (26-10-2011 08:11)

die doos van de leukste taarten shop kan best hoor. Zitten n.l. lipjes in het deksel zodat je deksel ook nog kan verhogen. Je kan eventueel zelf ook nog inkepinkjes in deksel snijden.
Deze 4 hoog zit er ook in en ik heb ook redelijk hoge kapsels
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ST6YFC3H.jpg

en de doos bereken ik gewoon door  :Y

18

Carien schreef:

:think: een doos geeft toch geen stevigheid aan je taart?
Denk dat een board in een doos eerder gaat schuiven dan een board op een antislipmatje (of je moet een antislipmatje onder de doos en in de doos doen, maar ik zie die toegevoegde waarde van een doos echt niet :nooo

nee maar als je tegen een doos aanstoot of ie verschuift heb je wel een paar cm lucht en stevigheid ipv plastic dat gelijk inzakt en je tegen je taart aanzit.

19 Laatst bewerkt door Boska (26-10-2011 09:17)

2 Dozen en deksels van 40 cm gebruiken.
1 deel als bodem met de taart er in, 2 delen rechtop aan de zijkant tegenover elkaar. Vastzetten met nietjes of plakband. Dan 1 deel als deksel er bovenop.
De overgebleven open zijkanten dichtmaken met folie.
Dat werkt prima  :Y en je hoeft geen extra dure dozen aan te schaffen.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

20

Bedankt voor alle reacties!

Ik denk dat ik toch ga voor de optie van Marianne. Ik heb nu een doos van 35x35 besteld. Als onderste plaat heb ik een cakedrum van 1 cm deze komt dus op de bodem van de taartdoor, zodat de taart niet kan schuiven...

En een deksel is idd niet nodig dan...

Het idee van het antislip matje is ook super! Ik moet een kwartiertje rijden dus dat is te doen. Denk dat ik hem in de doos op een antislipmatje op de grond zet bij de bijrijders stoel  :)

Zal volgende week een foto maken van het resultaat  :thumb:

Nogmaals bedankt allemaal!

21

Als je hem bij de bijrijdersstoel zet denk er dan wel aan dat je je verwarming in de auto uitzet (of in ieder geval niet op "voeten" gericht).

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

22

Dat is ook nog eens een goede tip!  :thumb:

Zou ik zelf niet aan denken  :o

23

SweetTooth schreef:

Als je hem bij de bijrijdersstoel zet denk er dan wel aan dat je je verwarming in de auto uitzet (of in ieder geval niet op "voeten" gericht).

En die stoel ver genoeg naar achteren!

Groetjes Miriam
Zij die gaan taarten groeten u!