1

Onderwerp: Vulling verdwenen?

Ik had dus een taart gemaakt met werthers echte vulling en daarin stukjes bastogne en afgesmeerd met chocolade botercreme.

Dus in de veronderstelling dat het een zeer zoete hap zou worden viel het een beetje tegen.

Toen ik de taart vulde leek het alsof er misschien wel iets teveel werthers vulling in ging, maar toen we hem aansneden was het echt een ieliepielie laagje en proefde je hem bijna niet door het biscuit heen.

Ook vinden de mensen mijn biscuit een beetje droog.

Ik doe 150 gram suiker (+zakje vanille suiker)
5 eieren
125 gr (tarwe)bloem
25 gr maizena

Waar is mijn vulling gebleven en hoe zorg ik voor een beter (smeuïger) biscuit?

Mierzoete kusjes,
Keeekie.

2

Re: Vulling verdwenen?

zelfgemaakte biscuit trempeer ik eerst voor het vullen. Dat helpt echt! En misschien is je vulling dan in de biscuit getrokken of is de lucht er uit gezakt.... geen idee eigenlijk. Maar dikkere laag vulling ertussen doen dan maar!! En anders 2 lagen als het niet practisch is om een dikkere laag te maken.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

Soms doe ik er (vooral bij jam, vers fruit e.d.) een dun laagje botercreme onder zodat de vulling er niet door kan "zakken".

4

Mirjam5 schreef:

zelfgemaakte biscuit trempeer ik eerst voor het vullen. Dat helpt echt! En misschien is je vulling dan in de biscuit getrokken of is de lucht er uit gezakt.... geen idee eigenlijk. Maar dikkere laag vulling ertussen doen dan maar!! En anders 2 lagen als het niet practisch is om een dikkere laag te maken.

Temperen? :P
Maar mijn biscuit is ook redelijk droog (ook omdat er niet echt genoeg smeuige vulling inzit uiteraard om het een beetje kleverig te maken)
Maar weet iemand een iets beter recept voor biscuit?

5 Laatst bewerkt door Mirjam5 (25-10-2011 08:54)

temperen: met een kwastje een piepklein beetje vloeistof op je kapsel lagen smeren zodat het minder droog wordt. Ik gebruik vruchtensap, limonadesiroop, vanillesiroop, dat soort dingen. Het recept wat je gebruikt is prima hoor!! Misschien iets korter in de oven.

en anders biscuitmix gebruiken. Die is van zichzelf al minder droog.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

Ik maak ook mijn bisquit met gewone bloem en maizena maar dan half om half,

Dus als je 150 gram bloem moet dan doe ik 75 gr bloem en 75 gr maizena, en heb nog niet gehoord dat ze mijn bisquit droog vinden.

7

Ik had/heb een beetje hetzelfde probleem met sommige vullingen.

Die tip van tempreren is een goeie. Bedankt!

Groetjes Murielle