1

Onderwerp: decoraties op voorraad

hoi hoi,

misschien een gekke vraag voor jullie, maar ik vroeg mij af of jullie de decoraties zoals roosjes etc. op voorraad maken?

zo ja, hoelang is zoiets dan houdbaar en waar bewaar je het?

gaan jullie dan ook echt een avondje er voor zitten en alleen maar roosjes friemelen?

welke soort decoraties zijn op voorraad te maken en welke kun je beter kort vooraf aan het decoreren te maken?

alvast bedankt

2

Re: decoraties op voorraad

Van ri kan je het maanden van tevoren al maken. Van marsepein of rolfondant een paar weken. Die zet je dan in een luchtdicht doosje in de kast en dan blijft het gewoon goed.

En ja hoor, daar ga ik soms gewoon voor zitten.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

wat is ri?

de decoraties van rolfondant is dat eigenlijk na paar weken nog lekker te eten of kun je dat dan beter alleen als decoratie beschouwen?

die bloemboeketjes die ik her en der voorbij zie komen met ijzerdraadjes enzo is dat dan ook eetbaar of bedoelt als alleen decoratie?
ik vind het beetje gek idee dat iemand dat gaat opsnoepen op bijv. een bruidloft  :rolleyes:

4

RI = royal icing

Decoraties van fondant of marsepein die je luchtdicht hebt bewaard kun je na een aantal weken gewoon nog eten.

De decoraties met ijzerdraadjes zijn niet om te eten. Als je iets met een ijzerdraadje in je taart wilt steken kun je ook het beste eerst een rietje in je taart steken en daar je ijzerdraadje(s) in. Dan komt het draadje niet in contact met je taart.

~ Never waste a good crisis... ~

5

oh dat met een rietje is een goede tip, dankje.

ik heb al gelezen/gehoord dat je op verschillende manieren je de decoraties kunt bewaren.
de één zegt in kartonnen doos, de ander in plastic doos en bubbelplastic. wat is nu beter?
word het in plastic niet vochtig?

6

Ik stop mijn decoraties die ik eerder maak en die zacht moeten blijven in een plastic doos (en liefst nog in/tussen plastic folie).

Als ik iets maak dat juist hard moet worden / blijven (zoals een lussenstrik) dan stop ik de strik of de onderdelen juist in een kartonnen doosje met wat keukenpapier.

Wat je doet is dus afhankelijk van wat je wil dat met je decoratie gebeurt: drogen of zacht blijven.

~ Never waste a good crisis... ~

7

ahhh das me nu helemaal duidelijk :)

ik wil vooral harde bloemwerkjes gaan maken dus dan word het een oude schoenendoos hehehe...