1

Onderwerp: botercreme en vullen

Ik wil eens een andere vulling proberen. Al veel vullingen gelezen op het forum. Ik wil of botercreme met kokos doen en aardbeienjam of de granny smith mousse met lemon curd.

Mijn vraag is als ik de botercreme mix gebruik van funcakes dan wil ik daar mee afsmeren en en een dijkje spuiten. Kan ik dan door deze botercreme ook de kokos doordoen en daar dus mee afsmeren en vullen tussen het dijkje. Op 2e laag wil ik dan aarbeienjam doen.

En als ik de granny smith mousse maak dan is dus 1 laag met granny smith mousse en de andere laag met lemon curd. Klopt dat?

2

Re: botercreme en vullen

2x ja, maarrrrr

Afsmeren met de mix heeft een risico, nl smelten van de fondant/marsepein. Nu is het nu niet meer zo warm, dus kans op zweten/smelten is minder dan paar maanden terug, maar toch, dat je het even weet ;)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

3

Wou je kokossmaak gebruiken of echt geraspte kokos?
Dat laatste zou ik niet doen voor het afsmeren. Door de kokos lijkt je bc dan korrelig en denk niet dat dat mooi word met bekleden.

4

Kan wel hoor; ik doe vaak koekjeskruim door de bc 1:1 (voor de smaak) en dat gaat prima.
Cocosrasp is niet heel grof en wanneer je er op het laatst een warm mes langshaalt, ligt alles keurig plat :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

5

oke :)

6

Kijk, voor bijna elk probleem is wel een oplossing.
Bedankt voor de cocos tip Carien.

Granny smit met Lemon curd  :think: Intressante combinatie.
Lekker zuur  :Y
Al eens meringue botercreme geprobeerd?
Verschil met botercreme van de FC mix:

Lekkerder (smaakt minder naar boter) maar dat is persoonlijk,
Wordt gekoeld harder dan FC mix botercreme
Bevat geen water.

Gr,
John.

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.