1

Onderwerp: marsepein in knalkleuren?

Hoihoi,

Een "klant" vroeg me om een taartje met marsepein maar wilde wel graag felle kleuren.
Ik heb kant en klare oranje marsepein gebruikt, dit kleurt voor mijn gevoel meer naar bruin...

Ze wilde graag knalblauw en lime groen...bij fondant wordt dit echt mooi fel maar marsepein blijft zo dof.

Heeft iemand ideeën of tips?
Alvast bedankt  :D

Re: marsepein in knalkleuren?

Electric colors van amicolor

Cabana consulente worden? Wij zoeken jou! Ben je minimaal 23 jaar, representatief en in het bezit van een auto? Mail me dan of ga naar www.cabana.nl "Think summer, think Cabana"

3

Hmm, ik heb juist meer moeite om fondant lekker te laten knallen. Al heb ik het idee dat de oplossing (meestal) gewoon heul veul kleurstof is. Ik heb hier gewoon marsepein gebruikt, met americolor. Soms meng ik er ook nog wat poeder van sugarfair door (niet bij die taart overigens), en dan kan je soms net dat beetje extra knalkleur mee krijgen.

4

Zeelandia met americolor....ik zou niet weten wat daar niet knallend aan is :think:

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

5

FunCakes met Wilton of Sugarflair knallend geen probleem?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

6

Ik vind dat marsepein juist veel feller kleurt dan fondant. Ik gebruik dan meestal de naturelkleurige marsepein, en niet de witten, en ik vind de kleuren veel dieper dan met fondant.

ik heb bijvoorbeeld wel moeite om marsepein blauw te krijgen omdat het eerder naar groen neigt door het gele van de marsepein...

Life is what you bake it.

8

is het ook niet zo dat als je de marsepein vochtig maakt het "feller" wordt en het doffe eraf gaat?

Het leven is een Cupcake, oneindig veel mogelijkheden.

9 Laatst bewerkt door Carien (24-10-2011 20:39)

Taartenmarie: helder/lucht/donkerblauw gaat prima, voor heel lichtblauw effe beetje witkleuring erbij door :Y

10

MadebyStef:  :think: vreemd idee, kan me er niks bij voorstellen :nooo (alleen bij nat maken, dat het dan tijdelijk gaat glimmen, maar ja, tijdelijk... )

11

Carien schreef:

Taartenmarie: helder/lucht/donkerblauw gaat prima, voor heel lichtblauw effe beetje witkleuring erbij door :Y

dus al ik goed begrijp kan ik witte marsepein beter in knalkleuren krijgen dan de blanke marsepein.
of zeg/schrijf  ik dit toch verkeerd?

12

Nee, dat klopt niet helemaal.
Witte marsepein is al gekleurd, daar zit al veel kleurstof in. Als je donkerblauw wilt, kun je er gewoon méér kleurstof in doen. Wil je lichtblauw, kleur je blanke marsepein blauw en vervolgens voeg je ook wat wit toe. Of je mengt blauwe marsepein met witte marsepein.

13

Carien bij Cakeboss stomen ze t en dan komt de kleur ook meer naar voren maar volgens mij blijft t dan glimmen  :rolleyes:

Het leven is een Cupcake, oneindig veel mogelijkheden.

14

ik bedoelde dat lichtblauwe marsepein kan door blanke marsepein te kleuren naar wit en dan lichtblauw erbij in.
Witte marsepein (zit witmaker in) krijg je niet/nooit donker/fel; netzoals Bakels fondant extra white, die krijg je ook niet fel/donker gekleurd (ikke niet tenminste :x )

Ik ben 1 van de weinige forummers hier die Cakeboss nog nooit gezien heeft :o , dus tsja :s

15

Madebystef schreef:

is het ook niet zo dat als je de marsepein vochtig maakt het "feller" wordt en het doffe eraf gaat?

Hoe bedoel je dit?  :think:

16

Karin, zie bericht 13 over stomen ;)

17

Madebystef schreef:

Carien bij Cakeboss stomen ze t en dan komt de kleur ook meer naar voren maar volgens mij blijft t dan glimmen  :rolleyes:

Volgens mij gebruikt Carlo's bakery geen marsepein.

18

Carien schreef:

Ik ben 1 van de weinige forummers hier die Cakeboss nog nooit gezien heeft :o , dus tsja :s

woei, ik verkeer in goed gezelschap  :cool:

19

jeeeeeeej :D ikke ook :Y

20

En ik ook  :Y

21

:D misschien moeten we een cluppie oprichten O-)  :lol:  ;)

22

Nou, genoeg reacties in ieder geval  :lol: