1

Onderwerp: Vragen over opmaken bruidstaart op locatie

Volgende week zijn mijn schoonouders 40 jaar getrouwd.
Ik mag een bruidstaart maken. De locatie heeft een standaard met 5 etages. Nu heb ik al 40 rozen gemaakt, deze wil ik pas op de locatie gaan opplakken. Omdat ik dan beter kan kijken hoe het eruit ziet op de standaard. (is een soort waterval)
Maar hoe werkt dat op locatie over het algemeen? Maak je de taart dan al op op de plek waar hij komt te staan? Ze eten hem pas aan het eind van de dag....
En het is een zwaar geval, dus als hij na het opmaken nog versjouwd moet worden wordt dat een zware klus.
En waarmee maak je de bloemen vast? Ik ben zo bang dat het met Tylose lijm, zo snel loslaat. Ik heb vaak dat het niet goed plakt namelijk, zware dingen...en het moet natuurlijk wel gelijk goed zitten.
Nou ja, hoop vragen...ben benieuwd wat jullie ervaringen ermee zijn.

Groetjes Anne

Een nieuwe, superverslavende hobby gevonden!

2

Re: Vragen over opmaken bruidstaart op locatie

Ik zet mijn rozen vast met een dik papje van poedersuiker en water, echt maar druppeltjes water zodat het zo dik mogelijk is.
Succes!

"Beauty is in the eye of the beholder"
                            Lieve groetjes, Miranda (Mirzan)

Oke, dat kan ik wel eens proberen dan, iemand anders nog tips??

Icing, hier zit naast water en suiker ook nog eiwit in en dat plakt super. En idd, niet te dun maken!

Life is what you bake it.

Taartenmarie schreef:

Icing, hier zit naast water en suiker ook nog eiwit in en dat plakt super. En idd, niet te dun maken!

Kan je dan ook kant en klare icing gebruiken? Heb nog nooit met icing gewerkt eigenlijk.....

6

Ja hoor, Funcakes heeft kant en klare royal icing. Hoef je alleen maar water toe te voegen.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties