1

Onderwerp: Bewaren van gedecoreerde taart

Lieve mensen,

Ik heb vorige week mijn eerste workshop gehad en ben verslaafd. Nu ik ga ik voor zaterdag een taart maken voor een vriendin, maar ik heb alleen tijd om die donderdagavond al te maken. Nu komt mijn vraag: hoe kan ik hem het best tot zaterdag bewaren. Ik wilde hem maken met een laag jam en een eigenlijk een laag aardbeien bavarois. Raden jullie dit aan. En kan hij zo zonder in een doos in de koelkast? Ik lees namelijk zoveel tegenstrijdigheden. Sommigen zeggen van niet dat hij dan gaat zweten, anderen zeggen dat je hem niet in een doos moet doen. Ik wil hem liever niet invriezen, omdat ik hem vrijdag al moet brengen.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Bedankt

2

Re: Bewaren van gedecoreerde taart

Als je op donderdag een taart maakt voor zaterdag zou ik er zelf geen bavarois (= slagroom basis) in doen, maar liever een langer houdbare vulling. Zoals vlaaivulling, of botercreme mix met een smaakje.

Als de taart klaar is kan ie inderdaad gewoon in een taartdoos (of zelfs onafgedekt in de koelkast. Vooral GEEN plasticfolie of iets dergelijks gebruiken!

Wel even in je koelkast kijken of er niet toevallig sterk ruikende etenswaren in liggen. Die kun je dan beter even in een zakje/bakje stoppen. ;)

Veel plezier met maken!

~ Never waste a good crisis... ~

3

Ik bewaar een taart altijd in een kartonnen taartdoos in de koelkast.
Als de vulling geen slagroom bevat (ik gebruik meestal botercrème en jam als vulling) dan bewaar ik die rustig een paar dagen maar een vulling met slagroom moet toch wel snel gegeten worden, want dat wordt er niet lekkerder op als je die bewaart.
Dus als je de taart donderdagavond maakt dan zou ik goed kijken naar de vulling, of die met een paar dagen nog steeds lekker smaakt. Twijfel je dan zou ik botercrème nemen.

Groetjes, Monica

4

Vragen over bewaren/invriezen mogen in taartdecoratie algemeen [MOVE] die kant op dus.

Als de taart tijdens het decoratie proces en het vervoer niet te lang buiten de koeling is zou ik hem wel donderdagavond maken.
Je kunt de taart gewoon 'bloot' in de koelkast bewaren. Of in een kartonnen taartdoos. Niet in een plastic afgesloten doos.
Alleen als je hem bloot bewaart uitkijken met andere dingen in je koelkast die sterk 'rieken'  :D  Haring, stinkkaas en dergelijken

Life is what you bake it.

6

Super bedankt voor jullie snelle reactie. Ik ga dan toch maar aardbeien botercreme maken. Zo zal die tegen zaterdag zeker nog lekker smaken. Nu weet ik iig wel hoe ik de taart het best bewaar. Bedankt