1

Onderwerp: Mango door beslag?

Hallo,

Ik ben nieuw hier en ben op zoek naar tips met mango. Via de zoekfunctie kon ik niets vinden, vandaar hier even de vraag  :D

Ik heb hier een hele rijpe mango liggen en was van plan om die in stukjes gesneden door het deeg te roeren.
Maar ik las ergens dat mango met zuivel (boter?) reageert? Gaat dat dan wel goed?

En nog een klein newbie vraagje: ik lees overal over 'biscuit', is dat gewoon de zachte deegtaartlaag of is dat iets hards? Sorry, misschien stomme vraag  O-)

Alvast bedankt.

2 Laatst bewerkt door Annataart (23-10-2011 11:46)

Re: Mango door beslag?

Geeeeen idee over die mango. Maar biscuit is de luchtige slagroomtaart-bodem die veel mensen hier gebruiken om de taart van te maken. Dus geen knapperige theebiscuitjes ;)

(even bewerkt. Waar die Q nou vandaan kwam? :think: )

3

ik maak van mango vaak bavarois of botercremè maken en daar gepureerde mango doordoen. Erg lekker.

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)

4

Bedankt voor de tips!
Het wordt een gewone cake die ik doormidden ga snijden en dan een vulling van botercreme en gepureerde mango :-)
Nu nog op zoek naar een botercreme recept waarvoor ik alles in huis heb... *zoekt verder*

En dan ga ik eroverheen fondant doen. Nog nooit eerder mee gewerkt. Bak vaak cakes/taarten/muffins maar ik versier ze nooit. Toch eens uitproberen.

5

O, nu heb ik hier gevonden dat mangomousse niet door botercreme kan... http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=143655

Hm, ik ga gewoon iets uitproberen geloof ik. En anders eet ik de mango zo op  :9

6

Als je de mango eerst heel even kookt gaan de enzymen kapot waarna je het wel gewoon kunt mengen.
Wil je geen risico nemen maak er dan jam van, kun je later altijd nog eens op een biscuitje smeren of op de boterham natuurlijk :9

Gr,
John.

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.

7

JPS schreef:

Als je de mango eerst heel even kookt gaan de enzymen kapot waarna je het wel gewoon kunt mengen.
Wil je geen risico nemen maak er dan jam van, kun je later altijd nog eens op een biscuitje smeren of op de boterham natuurlijk :9

Gr,
John.

:Y  :Y  vergeet dat er altijd bij te zeggen. Ananas kook ik ook altijd heel even.

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)