Onderwerp: Chocoladebiscuit 2x mislukt. Hoe kan ik het de 3e poging wel goed doen

Ik heb net nieuw op deze forum en ben vaak te vinden op deze site op inspiratie op te doen (bedankt hiervoor!) Nu wilde ik, voor het eerst, aan het bakken wagen voor een taart voor mijn opa's 90e verjaardag morge.

Ik heb vandaag van funcakes mix voor chocolade biscuit gekocht (en nog veel meer). Bij mijn eerste als bij mijn tweede poging werd mijn cake niet gaar en de bovenkant kleihard. Ik had de oven op 160graden gedaan in een 24cm springvorm.

Ik hoop dat iemand een tip kan geven zodat ik nu wel een geslaagde chocolade biscuit kan maken.

2

Re: Chocoladebiscuit 2x mislukt. Hoe kan ik het de 3e poging wel goed doen

Temperatuur lager zetten, probeer maar eens rond de 140 graden te bakken. Zal wel wat langer duren, maar wordt dan niet keihard en van binnen wel gaar als het goed is.
Succes!

3

Welke hoeveelheden heb je gebruikt? (ei-mix-water)

Hoelang heb je hem in de oven gehad? Niet alle ovens worden zo warm als je ze instelt. Het kan handig zijn om dat eens te controleren met een oventhermometer.

Ik had alles gedaan volgens het recept. 330 gram mix, 4 eieren en 75 ml water. Ik had hem in eerste instantie 35 min in de oven gedaan maar werd uiteindelijk langer dan een uur en toen was hij nog niet gaar.

Ik zal morge het weer proberen en dan 140 graden. Bedankt voor de tip!

5

In een hetelucht oven zou deze op 140 graden zeker binnen een uur gaar moeten zijn.
Bij mij gaan ze er 35 minuten in en dan is het vaak al goed, of nog maar een paar minuten erbij.
Succes en ik ben benieuwd hoe het morgen gaat!

6 Laatst bewerkt door Carien (22-10-2011 20:20)

:think: heb je 10 min geklopt totdat je een dikke massa had? (een soort stijfgeklopte eiwitten, maar dan anders).

Heb vanmiddag toevallig een zelfde hoeveelheid gebakken op 150 hetelucht, 50min.

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

Ja 10 min gemixt. Dus snapte niet zo goed wat er mis ging.
Maar ga morge het proberen op 140 graden

Ik dacht, ik laat jjullie nog ff weten hoe mijn avontuur is afgelopen. Vanochtend de derde poging weer mislukt. Toen ben ik het gaan proberen in de oven van mijn schoonouders en daar was hij helemaal gelukt. Dus voortaan als ik een taart ga maken, ga ik meteen naar hun toe. Bespaar me veel stress ;-) Nog bedankt voor jullie tips!

9

Wat slim van je om het in een andere oven te proberen! Dat is wat ik ook probeerde aan te geven in mijn reactie........

En........ga je nu zelf een nieuwe oven aanschaffen? Of wonen je schoonouders dichtbij?

10

Een goede oplossing! Laat je nog een foto zien van de taart?

Helaas laat mijn budget en keuken(ruimte) zo'n mooie grote oven niet toe. Gelukkig wonen mijn schoonouders dichtbij dus kan ik daarheen als ik weer een taart wil maken.

Ik ga zo proberen bij de taartenparade mijn foto up te loaden.