1

Onderwerp: bakvorm in de vorm van een cup cake

Ik zag gisteren bij Jamin een bakvorm in de vorm van een cup cake. Hij bestaat uit twee delen, de onderkant van een cup cake en een toef. Je bakt dus twee cakes en die zet je op elkaar. Op het plaatje hebben ze de toef bespoten, zoals je ook een toef op een normale cup cake zou maken.

Omdat je hem niet meer bekleed met fondant, vraag ik me af of je hem dan wel kan vullen? Ik denk zelf van niet... en dan krijg je eigenlijk maar een saai taartje.

Heeft er iemand een leuk idee? Heb de vorm niet gekocht, maar hij is wel heeeel erg leuk! Maar wil hem alleen kopen als ik ook zeker weet dat je er wat lekkers mee kan maken.

Re: bakvorm in de vorm van een cup cake

Wat vind je van deze mega cupcake??
http://www.mijnalbum.nl/Foto-BDI3LEIQ-D.jpg
Deze komt uit Engeland, gekocht via ebay. En die kan je wel vullen.

Bakken is mijn passie!!!

Dat is die ik gezien heb bij Jamin. Wat heb je met de onderkant gedaan dan? Want daar kan je toch geen fondant meer omheen doen na het vullen?

Bestaat die bij jamin dan ook uit een onder kant en boven kant??
Of is hij veticaal door midden het bakvorm?? Want deze is van silicone...
De bovenkant en onderkant het ik met ganache gedaan. En daarna pas gevuld. De vulling zit in de onderkant. Daar zit een holling...die vond ik overigens te klein, dus verder uitgehold met een mes. Gevuld en toen de bovenkant erop gezet.

Bakken is mijn passie!!!

De onderkant en de toef bak je los. Er zit geen holling in, vandaar dat ik zo iets had hoe ga je hem vullen. Ik dacht ook aan zelf uithollen, maar dan krijg je een klomp vulling in het midden, is dat dan wel lekker?

Ik heb dus 3 onderdelen....de bovenkant, onderkant en tja hoe leg ik het uit...een rond iets met een halve bal naar beneden die je op het onderstuk legt. De leerkrachten vonden het heerlijk gisteren..hahaha
je snijd er stukjes van net zoals van een taart dus ieder heeft een beetje vulling. Heb jammer genoeg geen foto's toen de cupcake aangesneden was...want dan had ik het je kunnen laten zien.

Bakken is mijn passie!!!

Ik kan me er wel een voorstelling bij maken. Die bal zit er bij Jamin niet bij, maar uithollen kan natuurlijk altijd. Ik ga er eens over nadenken of ik hem ga kopen. Of misschien kan ik hem aan de Sint vragen  ;) .
Thanks voor je snelle reactie.

8

Je bedoelt vast deze?

http://www.deleukstetaartenshop.nl/bakv … -1640.html

Misschien is ie bij de shop goedkoper dan bij de Jamin, want het valt me op dat Jamin met alles een stuk duurder is.

~ Never waste a good crisis... ~

Ik heb deze... alleen www. er voor zetten... ebay.co.uk/itm/BIG-JUMBO-GIANT-TOP-CUP-CAKE-Muffin-Mould-Baking-Set-/390334314297?pt=UK_HomeGarden_Kitchen_Cookware_GL&hash=item5ae1bcf739

zoals je ook kan zien...hij is niet duur!!

Bakken is mijn passie!!!

10

@ Manon: er komt nog wel bijna 10 pond aan verzendkosten bij ;)

~ Never waste a good crisis... ~

11

Ik heb er nu gewoon eentje door gegeven die ik heb. Maar als je zoekt dan kom je ze ook tegen die tegen 5 pond willen verzenden. En de pond staat op het moment niet erg hoog....

Bakken is mijn passie!!!

12

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=163717

deze heeft hem wel gewoon gevuld én bekleed.......idee ??

back in the world of baking !!

13

mag ik eens vragen wat die bij de jamin kost ??

14 Laatst bewerkt door Rooslovesroze (16-09-2011 12:58)

Ja dat is mooi gedaan!! Dus bekleden kan wel!

Bij Jamin kost hij 32.95 euro. Niet veel duurder dan hier in de shop, wel zonder verzendkosten. Ze hadden ook nog een vorm met 3 of vier kleinere. Zelfde idee, alleen dan maatje kleiner. Die was even duur.

15

Volgens mij heb ik wel een andere dan die jij bij jamin hebt gezien.
Weet niet hoe die werkt verder...

Bakken is mijn passie!!!

16

Ik denk dat ik hem maar vast op mijn lijstje zet voor sinterklaas  ;)

anders maken van een heerlijke cake.. behoeft geen vlulling dan

Groetjes Natasja!

18

Ik heb hem, en ik vul hem niet eens altijd. vaak maak ik een sponsachtige chococake, en dan bespuit ik de toef met botercreme of MBC. de twee delen plak ik met een beetje botercreme aan elkaar.
Ik heb vorige x ook de cupcake gevuld met een beetje jam. Dit heb ik erin gespoten net als bij kleine CC.
XX