1

Onderwerp: Meest gangbare vullingen

Een aantal mensen hebben me gevraagd wat voor vullingen ik in de taart kan doen. Ik heb alle recepten van vullingen van deze site uitgeprint  :D , maar die ga ik ze niet geven, haast onmogelijk om uit te kiezen dan!

Wat zijn bij jullie de meest gangbare vullingen voor kindertaarten en taarten voor volwassenen?

Groetjes Nicolette

Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan...
http://www.linascakeshop.nl

2

Re: Meest gangbare vullingen

Nu ben ik niet van de meest spannende vullingen (ik wil altijd zo snel mogelijk door naar het 'leuke' deel, namelijk het bekleden/versieren :shh:)
Maar tot dusver heb ik mensen blij gemaakt met:
- Jam
- Saroma/kloppudding (Dr. Oetker) in diverse smaken (aardbei, banaan, vanille, karamel en chocola)
- Botercrème in diverse smaken
- Banketbakkersroom

Zondag 14 oktober loop ik 4 Mijl voor de Dierenbescherming afdeling Groningen. Je kan mijn actie steunen via http://www.geef.nl/sharon of http://www.geef.nl/actie/miles-4-animals - Alvast bedankt!

3

Ik heb nog niet zo heel veel taarten zelf gemaakt maar wij zijn hier thuis echt dol op botercreme en dan met een heerlijk laagje vier vruchtenjam of frambozenjam met verse frambozen !!

Heb ook bokkenpootjes vulling gemaakt en het brownie toetje van mona gebruikt maar toch is de simpele botercreme het lekkerst !!

Liefs Ivy

4 Laatst bewerkt door Leef! (23-10-2011 13:51)

Ik maak geen taarten aan de lopende band en vind het daarom wel leuk om met verschillende recepten te spelen. Daarom vraag ik meestal wat voor een smaken iemand lekker vindt (en dus in de taart wilt) en dan ga ik zelf op zoek naar een lekkere variatie. Bij de een moet ik het dan nog even verifiëren maar de andere vind het allang best zolang de smaken maar terug komen.

Don't just dream your life, but live your dreams too!

Lemoncurd met yoghurtbavarois is hier een echte topper. Vind iedereen lekker en is lekker fris bij de toch relatief zware bekleding. Met extra framboosjes uit de vriezer is íe echt zalig!  :9
Afmaken met MBC en je wilt nooit meer anders...

Maar ja, BC met jam is natuurlijk minder werk...

6

hier is met stip op 1 de favouriet: zelfgemaakte banketbakkersroom met aardbeienjam  :Y

maar chocolademousse (ik neem altijd die van Almhof uit de koeling) met aangevette slagroom doet het ook uitstekend  :)

7

jam met bc van de mix is bij mij standaard, maar daarnaast is bij mij heeeeel veel variatie mogelijk!  :D

Dat is toch een TAART waard!

8

Ik zojuist in het sticky topic met recepten de  makkelijkste en lekkerste overgeschreven.. :D

Denk dat het meest gangbaar is  Botercrème met een smaakje ( pattides) of chocolade of koekjes verkruimelen?

Fruitvulling ( uit blik met taartina aanmaken) en een laag banketbakkersroom

Of slagroom en aardbei.

Zelf vind ik de mouse ( chocolade, bonbonbloc, mars, daim, toblerone) ook wel erg lekker en dan met een laagje jam.

Gangbaar is voor mij makkelijk te verwerken.  ;)

Beter verwend dan verwaarloosd
       "Esmee 11-12-2007"

9

zie dat het wel een oud topic is, maar ja...
vraagje: is chocomouse met jam niet erg zwaar?

10

nee hoor, is heerlijk.

Dat is toch een TAART waard!