1

Onderwerp: Wie kan mij helpen?

Wie kan mij helpen om een lekker vulling te kiezen? Er is gevraagd door een collega of ik een taart wil maken voor haar zoontje, hij wordt 2. Nou heb ik zelf alleen nog maar met botercrème gewerkt en dan met de smaken kokos, witte chocola, vanille, aardbei & framboos (al vind ik die 2 echt heel zoet) en dan als 2e laag een laag Jam. Verder heb ik nog niet met slagroomvullingen of bijvoorbeeld mona toetjes gewerkt. Maar wat is nou echt een lekkere vulling voor zo'n klein mannetje?? Ik weet het niet, hebben jullie lekkere suggesties? Ik heb ook al het topic gelezen met de combinatievullingen, maar ik vind het zo moeilijk kiezen voor een mannetje van 2.

Hoop dat jullie goede suggesties hebben!! Bedankt alvast!!! :)

2 Laatst bewerkt door Iris Zijlstra (23-10-2011 09:59)

Re: Wie kan mij helpen?

Ik zou denk ik Zwitserse room doen met de tweede laag jam. Het is simpel en neutraal, maar heerlijk romig en het wordt door iedereen lekker gevonden.

Oh, en ik meld je even, volgens mij hoort deze vraag meer thuis bij bakken en vullen.

3

Iris Zijlstra schreef:

Ik zou denk ik Zwitserse room doen met de tweede laag jam. Het is simpel en neutraal, maar heerlijk romig en het wordt door iedereen lekker gevonden.

Oh, en ik meld je even, volgens mij hoort deze vraag meer thuis bij bakken en vullen.

Dank je wel!
Had mezelf voor de zekerheid ook al gemeld omdat ik twijfelde.

4

Zou ik als 2e laag in plaats van jam ook bijvoorbeeld mona aardbei kwarttaartvulling kunnen doen? Of zou dat dan te machtig worden?

Heeft er iemand nog andere suggesties?

5

Hier zijn de kinderen dol op bastognecreme en oreocreme.

If you're lucky enough to be different, don't ever change!
Groetjes, Katja

6

Ik  vind persoonlijk de monatoetjes niet lekker om mee te vullen. Zwiserse room hier ook favoriet kan met van alles.

je zou gele room kunnen doen of aardbeienmousse, er staat een makkelijk recept bij de recepten hier maar je hebt bij de lidl aarbeien/yoghurt mousse die is echt heel lekker, vinden onze kids geweldig!

Ik heb geen enkel probleem dat niet kan worden opgelost met chocola

8

Thanx beiden voor het melden, je past inderdaad beter in Bakken&Vullen. Move ~> Die kant op.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

9

Pooh schreef:

Thanx beiden voor het melden, je past inderdaad beter in Bakken&Vullen. Move ~> Die kant op.

Dank je wel! Dus toch verkeerd gegokt!

10

Ik denk dat het de zwitserse room wordt met jam. Maar stel dat ik toch voor botercreme wil gaan welke smaak zouden jullie dan doen?? Ze wilde liever geen koekvulling..

11

Ik heb gisteren 1 met aardbeienjam gemaakt en botercreme met gemalen kruidnootjes erdoor...was erg lekker! ( maar misschien valt het onder koekvulling?)

12

Dat klinkt ook wel erg lekker! Ga het in ieder geval aan haar voorstellen. Heb nog even, hoef de taart pas vrijdag te maken.

13

claudia76 schreef:

Ik  vind persoonlijk de monatoetjes niet lekker om mee te vullen. Zwiserse room hier ook favoriet kan met van alles.

Met welke combinatie vind je het zelf het lekkerst?? Vind het echt lastig kiezen haha voor een mannetje van 2 jaar.

14

botercremè met patidess slagroom  :9  Ik had die laatst gemaakt voor het herfstfestijn waar kinderen cupcakes konden vullen en versieren. Deze was echt favoriet.

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)

15

Nou het wordt toch Zwitserse room. Smeer je de taart dan wel gewoon af met botercreme 1:1 en het dijkje ook van 1:1??? Hoelang van tevoren kan ik de vulling maken? De taart wordt vrijdagmiddag opgehaald dus wilde de vulling en biscuits donderdagavond maken, zodat ik vrijdag meteen kan starten met vullen en bekleden.

16

sil schreef:

botercremè met patidess slagroom  :9  Ik had die laatst gemaakt voor het herfstfestijn waar kinderen cupcakes konden vullen en versieren. Deze was echt favoriet.

Oww dat klinkt ook wel erg lekker. Wist niet dat die smaak bestond. Feit blijft wel denk ik dat botercreme heel machtig is..?? Maar ga die smaak zeker is een keer proberen!!

17

Mijn kinderen  zijn geen taart eters, maar vinden de chocoladeganache heerlijk.
Heb een taartje gemaakt met in beide lagen de chocoganache en daarmee ook afgesmeerd. Ze vonden het heerlijk!

groetjes.

18

Tamtaartje schreef:

Nou het wordt toch Zwitserse room. Smeer je de taart dan wel gewoon af met botercreme 1:1 en het dijkje ook van 1:1??? Hoelang van tevoren kan ik de vulling maken? De taart wordt vrijdagmiddag opgehaald dus wilde de vulling en biscuits donderdagavond maken, zodat ik vrijdag meteen kan starten met vullen en bekleden.

Wie weet dit? Ben nu namelijk bezig met de biscuits.. Maar nu de vulling nog..

19

Volgens mij moet dat prima kunnen, vandaag de vulling maken voor morgen. Zwitserse room moet wel in de koelkast. ik zou inderdaad afsmeren met 1:1 botercreme, en het dijkje daar ook mee doen. Zou wel een zo dun(smal) mogelijk dijkje doen. Als je veel vulling wil gebruiken liever het dijkje wat ophogen, dan een dikke rand van botercreme, want omdat je de taart in de koelkast moet bewaren wordt de botercreme behoorlijk stijf, en dan wil je liever niet zo'n grote hap botercrem tussen je taart.

20

anja66 schreef:

Volgens mij moet dat prima kunnen, vandaag de vulling maken voor morgen. Zwitserse room moet wel in de koelkast. ik zou inderdaad afsmeren met 1:1 botercreme, en het dijkje daar ook mee doen. Zou wel een zo dun(smal) mogelijk dijkje doen. Als je veel vulling wil gebruiken liever het dijkje wat ophogen, dan een dikke rand van botercreme, want omdat je de taart in de koelkast moet bewaren wordt de botercreme behoorlijk stijf, en dan wil je liever niet zo'n grote hap botercrem tussen je taart.

Dank je wel!! Heb ik nog een vraagje hoeveel zou ik nodig hebben voor een taart van 26 cm en 1 van 15 cm??

Ik vind dat altijd zo'n gedoe met zo'n dijkje. Ik vul de taart gewoon (ook met Zwitserse room, hier ook een favoriet) tot ongeveer 1 cm van de rand. Dan de volgende laag erop een nog een beetje nadrukken. Bij het afsmeren vul ik dan de ruimte die nog leeg is tussen de lagen met de  botercreme!

22

Welke verhouding moet ik dan aanhouden? Ik lees namelijk verschillende verhoudingen. Ik heb van die zakje van dr. Oetker van 140 gr. waar dan 400 ml water bijmoet. Maar hoeveel slagroom moet ik dan doen? Heb van die bakjes van 250 ml. Hoeveel zou ik nodig hebben voor een taart van 26 cm en 1 van 15 cm?

23

Sorry weet iemand dit?? Heb bewust gewacht met de vulling maken..  :think:

24

Zal ondertussen wel te laat zijn, maar misschien heb je hier wat aan:

Slagroom
Banketbakkersroom (van een mix of zelfgemaakt)

Gebruik 2 delen banketbakkersroom op 1 deel slagroom; dus bijvoorbeeld 400 gr bereide banketbakkersroom op 200 gr slagroom.

Staat bij de recepten hier links, onder vullen