1

Onderwerp: Wilton Imprint Mat

Heeft iemand nuttig advies voor me hoe ik de imprint mat het beste kan gebruiken?
Ik wil m morgen voor het eerst gaan gebruiken met witte marsepein!
Moet ik de mat insmeren met crisco of juist met poedersuiker ofzo, of liever juist helemaal niet?

Alle tips en trucs zijn welkom!

2

Re: Wilton Imprint Mat

Ik smeer nooit wat op de mat, gewoon marsepein uitrollen en mat erop leggen en met de roller eroverheen.

Voor meer handige How to's, Sjablonen, Tips en Adviezen voor taarten !! Wordt lid van
http://bakingdreamcakes.hyves.nl/

3 Laatst bewerkt door Zitatje (23-10-2011 11:32)

Hoi,
Ik ga er niet met de roller over want dan heb je de kans (veel kans) dat je een "dubbele" afdruk krijgt... want je mat kan n millimetertje verschuiven door de druk van die enorme roller en dan gaat t al mis...

Je moet gewoon de mat op je (uitgerolde) fondant/marsepein leggen en voorzichtig stuk je voor stukje met de hand/vingertoppen aandrukken.
Je ziet vanzelf dat de inpressie ontstaat.
En tja, alles moet je oefenen om er handigheid in te krijgen natuurlijk  :D

Groetjes!

4

ik leg de mat over de uitgerolde fondant en pak dan 2 smoothers, daar druk ik de mat mee aan, dan krijg je een mooi gelijkmatig resultaat.

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)

5

Ik smeer de mat in met crisco, rol de fondant/marsepein uit. leg de lap op de mat, wrijf met de smoother goed erover, dan til ik de mat op en keer hem om op de taart..
Zo hoef je niet de lap met imprint op te tillen en heb je dus de minste kans op ' uit rekken'  van je imprint....

Ieder zo zijn eigen manier zoals je ziet  ;)
Proberen wat voor jou het finste werkt dus, Succes!!

6

Hullie schreef:

Ik smeer de mat in met crisco, rol de fondant/marsepein uit. leg de lap op de mat, wrijf met de smoother goed erover, dan til ik de mat op en keer hem om op de taart..
Zo hoef je niet de lap met imprint op te tillen en heb je dus de minste kans op ' uit rekken'  van je imprint....

Ieder zo zijn eigen manier zoals je ziet  ;)
Proberen wat voor jou het finste werkt dus, Succes!!

Wat goed idd, dat ga ik ook n keer proberen want dat "uitrekken" merk ik ook wel altijd idd.
Daarom gebruik ik m ook niet zo vaak...

Groetjes!