Hoi Havva
Ik denk dat je of de taart te lang hebt gebakken of je recept moet aanpassen. Ik bak inmiddels met een biscuitmix omdat het makkelijk is, lekker en een heel goed resultaat geeft qua smaak, structuur en steeds een gelijk resultaat geeft. Dit natuurlijk helemaal niet nodig. Je kunt ook echt heel goed uit de voeten met de recepten voor een basisbiscuit die je kunt vinden aan de linkerkant in de banner onder recepten. Volg dat recept, zet je oven langzaamaan hoger en het gaat je ook lukken hoor. De oven mag niet te snel open, je kunt beginnen met controleren van de gaarheid als je het biscuit begint te ruiken. Het is altijd afhankelijk van je oven, dus je kunt geen precieze baktijd aanhouden.
Na bakken meteen de taart storten. (je vet dus je bakblik goed in met boter en bloem). Dan voel je echt wel als hij is afgekoeld. Ik laat hem meestal een half uur tot een uur staan. Bij mij gaat hij dan de vriezer in omdat hij daar malser van wordt en beter te snijden dan een vers biscuit. Ook dit hoeft natuurlijk helemaal niet, je kunt hem natuurlijk ook meteen dezelfde dag bekleden. Wacht dan gewoon tot je voelt dat hij is afgekoeld. Dan kan je hem snijden, vullen en bekleden. Als je hem hebt afgesmeerd met botercreme (staat ook allemaal wel tussen de recepten) dan zet je hem even een half uurtje in de koelkast, gewoon los omdat hij dan wat kan opstijven voordat je hem gaat bekleden met marsepein of fondant. Dit gaat dan makkelijker.
Qua bewaren kan je restanten gewoon invriezen als ze nog vers zijn, dus binnen 1 a 2 dagen (dag 1 is dan de dag van maken). Wikkel de taart in plasticfolie en doe de taart dan in een goede diepvriesdoos. Kan dan max 3 mnd in de vries. Bij ontdooien het plastic van de fondant/marsepein afhalen, anders wordt het een grote plakbende. Ontdooien op kamertemperatuur in een NIET plastic doos. Liefst gewoon een kartonnentaartdoos. Plastic laat de taart zweten.
Bij normaal weer (dus geen hoogzomer) kan je een taart max 5 dagen bewaren buiten de koelkast. Liefst niet in de koelkast, maar in de kelder oid. Ik heb zelf geen kelder, dus zet de taart nog wel eens in een diepvriestas met een koelelement. Maar ik bewaar mijn taart nooit 5 dagen, dan is ie al lang op of in de vries. Maar het zou moeten kunnen. Dit geldt uiteraard alleen voor vullingen die buiten de koelkast bewaard kunnen zoals laagje jam en botercreme. Als je met slagroom of zuivel gaat werken is de houdbaarheidsdatum veel minder en moet de taart in de koelkast worden bewaard.
Nou dit moet zo duidelijk zijn denk ik, het is een lang verhaal geworden. 
Je kan altijd alles vragen, maar met de zoekfunctie kan je ook echt veel vinden.
Qua vullingen is er een mooi topic bovenaan, denk dat die ook leuk is voor je om ideen op te doen.
Leuk dat je bent begonnen met taarten en veel succes!