1

Onderwerp: hoe kleur BLAUW_DONKER BLAUW

Mijn vraag hoe krijg ik een mooie donker blauwe kleur. ik heb de kleur blauw die in het doosje van Wilton zit. nou met zeelandia marsepein word ie toch een soort turkoise
Ik heb hem vandaag eerst wat wit gemaakt met van dat poeder van de webshop, toen blauw erdoorheen, werd het mooi baby blauw, moet ik er dan zoveel in doen dat het donkerder word, want had nu ook er best wat in gedaan, vond wel dat mijn marsepein iets anders werd door de witte poeder, sneller scheuren.
Graag reacties.Dank je wel.

2

Re: hoe kleur BLAUW_DONKER BLAUW

Ik doe er vaak wat paars doorheen.
Dat geeft een hele mooie donkerblauwe kleur.

3

Ja, en ook wat zwart erbij geeft nog donkerder effect.
Mag ook een stukje( niet zo groot) zwarte marsepein zijn als je dat hebt, voorzichtig beginnen.

1 % hulp is meer dan 100% medelijden!!!

4

Annette52 schreef:

Ja, en ook wat zwart erbij geeft nog donkerder effect.
Mag ook een stukje( niet zo groot) zwarte marsepein zijn als je dat hebt, voorzichtig beginnen.

Hé meiden, dus als ik het goed begrijp, gewoon bij die zeelandia marsepein eerst blauw van wilton, dan paars en dan zwart of zie ik het nou verkeerd???bedankt, want ik wil een bumba taart maken donker blauw, vind ik mooi met die gele bumba erop.

5

hallo hoop dat je me gauw kunnen helpen, klopt het wat ik hier boven schrijf, het lijkt mij een vies kleurtje worden, of heb ik het dan mis.

Hi Ddaan,

Ik zou beginnen met een heeel klein beetje paars door je blauw. Heb je dat gedaan en ben je nog niet tevreden, een heel klein beetje paars erbij of een heel klein beetje zwart erbij. Met kleuren mengen; kleine beetjes...erbij is is makkelijker dan eraf..!

succes!

7

Dat schreef ik ook, voorzichtig beginnen!
Laat je het weten of het gelukt is?

8

Annette52 schreef:

Dat schreef ik ook, voorzichtig beginnen!
Laat je het weten of het gelukt is?

Meiden,ik ga het straks proberen, ben benieuwd, ik laat het weten.

9

Voorzichtig! met kleine stukjes beginnen om donkerder te kleuren he!
:Y

10

jipieeeeeeeeee! het is gelukt, ik had dus eerst een stukje wat ik met blauw had gekleurd, toen een beetje violet ook van wilton erbij, nou dat was dus teveel, werd weer echt donker paars,(weet ik dat ook weer, ook een mooie kleur) en toen een ander stukje gepakt en heeeeeeeeel klein beetje erdoor, nou super, is een mooie d.blauwe kleur, bedankt allemaal. Fijn hoor zo'n forum!!!

11

Mooi, ben blij dat het je is gelukt!