1

Onderwerp: Weet iemand een goed alternatief voor een smoother??

Hallo,

Sinds kort begonnen aan mijn nieuwe hobby, cupcakes en taarten, kan er niet genoeg van krijgen. Wat is dit leuk!!!!
Van de week voor het eerst een taart gemaakt, en dit ging niet slecht. Nus is het toch wel handig om een smoother te hebben. Heeft iemand misschien een goed alternatief, of tips om het mooi glad te krijgen. Is een smoother echt nodig??

Alvast bedankt voor het reageren.

Groetjes Patricia

2

Re: Weet iemand een goed alternatief voor een smoother??

Hoi,

Welkom hier! :)

Een smoother is wel echt nodig, zonder krijg je het lang niet zo egaal. Dus ik zou er zeker eentje aanschaffen.

In de tussentijd misschien een stevige, effen deksel gebruiken? Nog nooit gedaan, maar dat schiet me te binnen.

Don't just dream your life, but live your dreams too!

:think: ....een alternatief voor een smoother....  stiekum toch een smoother!  :+

Is toch wel een echt niet te missen tool als je netjes en strak wilt werken.

Gr. Lies(beth)
Omdat er iedere dag wel iets te vieren valt is er dus altijd een reden voor TAART! www.zininTAART.com

Haha dan moet ik er toch aan geloven. De eerste keer wat bloemetjes over de lelijke stukjes gedaan. je zag er niets van, maar de volgende keer dan toch maar een smoother.

Bedankt voor jullie reacties. Wat gebruiken jullie om roosjes etc vast te maken??

5 Laatst bewerkt door mickjuulmae (22-10-2011 21:50)

Als je de taart met fondant bekleedt kun je evt een bolletje fondant gebruiken waarmee je de taart glad kan wrijven. Toch zou ik zelf ervoor kiezen om een of twee smoothers aan te schaffen. Als je even investeert in materialen en tools heb je zoveel meer plezier van het taarten! Bloemetjes kun je vastzetten met een dotje icing, wat eetbare lijm of met een klein beetje water.

Groetjes Vanessa "Taart van mijn zus"
"Life is like a box of chocolates, you'll never know what you gonna get"

6

Dat bolletje fondant werkt echt perfect! Ik gebruik dat wel vaker en ook vandaag bij de Swirly workshop weer gebruikt. Bolletje eerst wel even iets laten drogen en dan heb je een super smoother!

Maar de smoothers zijn niet het duurste gereedschap, dus ik zou er zeker 1 aanschaffen!

Vandaag is mijn lievelingsdag!
www.label6.nl

7

bolletje fondant werkt prima :) , maar bij strakke, rechte taarten is een smoother toch echt veeeeel handiger :Y
Bij je eerste taarten heb je 'm niet nodig, is het zo ook best strak :Y ......maar dan word je kritischer en kritischer en dan koop je 'm toch wel  ;)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

8

Ik heb een plastic spatel of iets gebruikt vorige keer en hij werd redelijk glad, dus voor als je nog geen smoother hebt kan je best iets van keukenmateriaal zoeken dat plat is lijkt mij

9

De deksel van zo'n brabantia beschuitbus?

Of nog lekkerder: de deksel van zo'n doosje ferrero rocher  :9  :9  ;)

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!