1

Onderwerp: Hoe krijg je grijze marsepein??

Hoi hoi,

Laatst had ik een grijze kleur marsepein nodig en ik dus mn blanke marsepein een paar druppels zwart door gedaan en maar kneden....
Tot mijn verbazing werd het heel licht paars, dus nog wat zwart bij gedaan, maar werd nog paarser... Ik heb er maar heel veel glans glitterpoeder over heen gedaan en het was niemand opgevallen, maar totaal niet naar mijn zin.

Deze week heb ik weer een beetje grijs nodig, hoe o hoe ga ik dit maken?????

2

Re: Hoe krijg je grijze marsepein??

Welke kleurstof heb je gebruikt?

Don't just dream your life, but live your dreams too!

3

met grijze kleurstof?

4

De zwarte kleur van Wilton, heb maar een klein beetje in gedaan

5

meeste zwart neigt idd naar paars of blauw, vooral als je een klein beetje gebruikt met gebroken wit (wat marsepein is)

6

Ik kleur altijd mijn marsepein zwart en als ik dan grijs wil meng ik het met een stuk fondant. Krijg je heel mooi grijs van!

7

Volgens mij is dat een eigenschap van Wilton. Heb ik weleens gelezen dacht ik.

Ik gebruik altijd americolor (en fondant dat wel) en dat wordt super mooi grijs.

Heb je geen witte marsepein om het mee te proberen? Misschien helpt dat. Of voorgekleurde zwarte marsepein met witte marsepein vermengen. Plakt het ook minder.

Don't just dream your life, but live your dreams too!

8

Ik heb nog zwart en wit liggen, kan dat idd wel eens proberen door elkaar heen te mengen. Ik heb alleen marsepein (vind fondant niet lekker  :+ )

Zwarte fondant mengen met witte fondant, word mooi grijs.
Maar bij mij word witte fondant met een beetje wilton zwart ook grijs.

Succes!!

Bakken is mijn passie!!!

10 Laatst bewerkt door Melina (19-09-2011 20:15)

Hoi,

ik heb net ook grijse marsepein gemaakt. Met liqourice (ofoziets) van sugarflair. Je moet wel flink wat gebruiken en daarna nog een beetje witte fondant er door gedaan om (mijn) gewenste kleur te krijgen dat hoeft dus niet perse.
Het blijft gewoon uitproberen dat heb ik net ook gedaan :D

succes

11

ik koop tegenwoordig zwarte marsepijn , kreeg het ook niet voor elkaar met wilton zwart.

12

met wilton zwart wordt de marsepein altijd een beetje paarsig. Toevallig vandaag voor het eerst de zwart van sugarflair gebruikt en dat kleurde veel mooier grijs en zwart.

groetjes Anneliek

13

Ik koop zwart altijd voorgekleurd. Voor grijs doe ik dan een klein beetje zwart door witte.
Meestal maak ik marsepein eerst even wit met beetje witte kleur verf. Daarna stukje voorgekleurd zwart erdoor.

Kleurgel zwart is erg lastig, wordt vaak paars of groen.

"Creatieve mensen hebben geen rommel. Ze hebben overal ideeën liggen"