1

Onderwerp: Bonbonblocvulling vrijdag kloppen in taart, zondag eten?

Hallo,

VOor mijn schoonzusje ga ik een stapeltaart maken. De onderste taart wil ik van gewoon biscuit maken, 1 laag chocolade mouse, 1 laag bonbonblocvulling en afsmeren met baileys botercreme.

Als ik donderdag de vulling maak, vrijdag opklop en in de taart verwerk, is hij zondag dan lekker te eten?

De taart moet in de koelkast neem ik aan, moet hij nog een bepaald aantal uren uit de koelkast voordat de taart lekker is te eten. Ik las namelijk dat de bbb-vulling weleens hard wordt?

Alvast bedankt!!!

2

Re: Bonbonblocvulling vrijdag kloppen in taart, zondag eten?

Als je slagroom gebruikt, en dat donderdag maakt, zou ik het zelf zondag niet meer eten.......idem de chocolademousse

3

Het is wel erg lang, gezien dat deze met slagroom is. Persoonlijk zou ik dit niet doen. Als het effe kan zou ik plannen, vrijdag bakken en voorbereidingen voor decoratie en zaterdag vullingen maken en de taart maken. Maar ja, ik weet natuurlijk niet hoe jouw zaterdag is :)

En gezien de slagroom moet de taart dus inderdaad in de koelkast bewaard worden.

4

ja dat is waar er zit natuurlijk slagroom in, even niet over nagedacht!

Als ik vrijdag het biscuit bak, hoe houd ik m dan lekker vers om hem zaterdag pas te kunnen vullen en bekleden? Ik dacht dat je m namelijk meteen moest bekleden. Ik heb geen mogelijkheid om m in de vriezer te zetten.

Kan ik biscuit, botercreme en jam wel al vrijdag bakken vullen bekleden en zondag eten? Dat is namelijk de 2e taart?

5

Trouwens de bonbonblocvulling moet een nachtje in de koelkast toch? Kan ik die dan vrijdagmiddag maken en zondag nog eten? Ik moet de taart dus wel zaterdag in elkaar zetten, dat moet wel lukken. Ik had liever nog iets anders willen doen zaterdag, maar dat zit er dan niet in:P het is het 1 of het ander hea;)

6

Biscuit een nachtje in de vriezer.............

7

Ze heeft geen plek in de vriezer zei ze net ;)

Je kunt biscuit goed bewaren na afkoelen in een gesloten pedaalemmerzak op een donkere plek.

Ik denk dat jam en botercreme wel een tijdje bewaard kunnen worden in de taart, maar hoe verser hoe beter en lekkerder natuurlijk!

8

bedankt voor de tips!

9

als je vrijdagavond je bonbonbloc maakt en hem in de koeling zet, dan kun je hem zaterdagochtend opkloppen en hem zondag nog prima eten hoor. Je moet de taart dan natuulijk wel in de koeling bewaren en niet al te lang van te voren eruit halen. probeer dingen met slagroom zo min mogelijk van temperatuur te laten wisselen.

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)

10 Laatst bewerkt door heleena (20-10-2011 18:50)

Ik heb het wel eens uitgeprobeerd voor mezelf.
Na drie dagen was de taart met vulling waarin slagroom zat nog prima.
Wel constant tot het snijden en nuttigen in de koelkast laten staan.
Ik had de taart zaterdag gemaakt voor de boys.
Wij zijn zondagmiddag weggegaan en dinsdagavond terug gekomen en hebben toen een stukje gegeten. De jongens hadden niet alles opgegeten.
De smaak was prima en we zijn niet ziek geworden.  ;)
Wel er even op letten dat je hele verse slagroom koopt wat betreft de houdbaarheidsdatum.
Speel op safe en maak dan de vulling helemaal op die vrijdag zoals Sil ook al schreef.

11 Laatst bewerkt door vanessa1982 (20-10-2011 21:07)

heleena schreef:

Ik heb het wel eens uitgeprobeerd voor mezelf.
Na drie dagen was de taart met vulling waarin slagroom zat nog prima.
Wel constant tot het snijden en nuttigen in de koelkast laten staan.
Ik had de taart zaterdag gemaakt voor de boys.
Wij zijn zondagmiddag weggegaan en dinsdagavond terug gekomen en hebben toen een stukje gegeten. De jongens hadden niet alles opgegeten.
De smaak was prima en we zijn niet ziek geworden.  ;)
Wel er even op letten dat je hele verse slagroom koopt wat betreft de houdbaarheidsdatum.
Speel op safe en maak dan de vulling helemaal op die vrijdag zoals Sil ook al schreef.

Heb ik voor thuis ook wel eens gehad. Wel een dag vantevoren gemaakt, maar nog over en dat nog opgegeten in de dagen erna. Maar dan is het voor eigen gebruik. Je weet natuurlijk nooit wat anderen ermee doen, zelfs schoonzusjes niet :) Vandaar dat ik het niet zou doen voor opdrachten.

12

Als mijn schoonzus dan mijn raad van in de koelkast houden niet op zou volgen dan heb ik een eigenwijze schone zus.  :D

13

Maar welke schone zus of (schone) moeder of welk familielid dan ook is niet eigenwijs :lol:

14

:think:   :rolleyes:  ...daar heb jij een punt. :Y

15

hahah :P

Ik maak zaterdag de laatste taart en zondag moet ik zelf werken, dus mijn vriend neemt m mee naar zn zus en ouders en daar moet hij m er op zetten. Hhahah ik heb nog nooit een stapeltaart gemaakt en mijn eerste stapel, stapel ik nieteens zelf:P

16

Lindy, succes!!

Ik heb mijn eerste bruidstaart helaas niet zelf gebracht en tot op heden ook nog niet het eindresultaat gezien.  :(

@Vanessa: Tja.... en dan ben ik (en jij misschien  ook wel)  helaas ook eigenwijs want ik ben weer schoonzus van de schoonzussen.

17

Ook voordat ik een schone zus werd, was ik allang stronteigenwijs  :lol:  Maar ja ik ben dan ook (een echt) zusje van 4 andere zussen en 1 broer, dus dat was ook wel nodig hahaha.

Veel succes met de taart Lindy, ook voor je vriend dus :)

18

Dankjewel!!

Ben vandaag druk aan de slag gegaan met de botercreme jam taart. Alweer een nieuw topic geopend om m alvast te showen en eventuele tips te ontvangen :D
Vanmiddag werken tot morgen ochtend 11u en dan aan de slag met de tweede!!

waarschijnlijk een ontzettende domme vraag  :o , maar die bonbonblokvulling, daar moet je de slagroom eerst voor verwarmen tot kookpunt, BBB erin oplossen, afkoelen en dan pas opkloppen.
Omdat je hem al een keer verwarmt, is de kans dan op bederven niet al minder??

Chocolate comes from cocoa, which is a tree. That makes it a plant. Therefor chocolate is salade.

20

slagroom en chocola doe ik altijd tegelijkertijd in de pan zodat het gelijk kan smelten als de slagroom een beetje warm wordt. tot kookpunt doe ik het trouwens niet denk ik. gewoon als alles bijna gesmolten is zet ik hem uit.
dan giet ik het over in een litermaat, als het afgekoeld is gaat het een nachtje in de koelkast, volgende ochtend mixen en heeeeerlijke mousse!

ook al is ie verwarmd, het blijft een melkprodukt wat zuurstof krijgt.

21

Dit is het geworden >>

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=170812