1

Onderwerp: SOPEDVRAAGJE! gedroogde fondant kroon in koelkast?

er wordt zometeen een taartje bij me opgehaald. nu heb ik daar een fondant kroontje voor gemaakt. hij is al een paar dg droog. kan hij dan wel in de koelkast? of dan ook niet? de taart wordt morgen opgegeten, maar omdat hij gevuld wordt het BBR moet hij wel in de koelkast.

of kan ik beter iets anders doen wat decoratie betreft??

ik heb met de zoekfunctie gezochd, maar kwam alleen uit op kroontjes van icing....  :o  O-)

2

Re: SOPEDVRAAGJE! gedroogde fondant kroon in koelkast?

Je kan het kroontje beter buiten de koelkast bewaren omdat je kans hebt dat ie gaat inzakken. Je kan toch het kroontje er los bijgeven zodat ze die er op kunnen zetten voordat de taart op tafel komt?

Don't just dream your life, but live your dreams too!

3 Laatst bewerkt door petrawb (21-10-2011 14:40)

dat kan ook. maar hoe gaat die dan mee? gewoon zo los in de hand? of op een bordje oid? zou het sneu vinden als hij dan stuk gaat....

4

Ik zou hem inderdaad niet los in de hand meegeven. Misschien op een kartonnetje en dan even inpakken. Of in een doosje (of bij de doos er in dan halen ze hem er thuis uit).

Don't just dream your life, but live your dreams too!

5

thanks!! ik zal kijken of het past.
ik heb van het weekend ook een kroontje gemaakt en zoals beneden meegegeven.... de rollen komen vers uit de verpakking dus ze zijn wel schoon... maar vond het wel erg stom staan.... :o  en mijn vooraad rollen gaat zo ook wel erg snel  :+

http://94.100.118.166/1427200001-1427250000/1427235301-1427235400/1427235353_6_7Okb.jpeg

6

Gewoon in een doosje met een antislip matje eronder. Dan gaat hij echt nergens heen hoor  :thumb:  Scheelt je ook een hoop wc rollen ;)

Vanaf 1 juli 2011 verkoop van bakspulletjes bij Creataart!
Openingstijden *Vrijdag 09.00 - 11.30 en 14.00 - 17.00 * zaterdag 09.00 - 12.00             ~~ Voor meer informatie zie www.creataart.nl~~

7

Ik zet een kroon o.i.d altijd gewoon op de taart hoor. Bij nog nooit ingezakt.

Lieve groetjes en bedankt voor alle inspiratie
Machteld. www.taartjesindepipowagen.com

ik zet altijd alles in de koelkast, er is nog nooit iets ingezakt. Hele dunne uitgerolde dingen, daar kan het wel bij gebeuren, maar een kroon is best wel dik nog :Y

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

9

:think:  :think: ik heb net even gekeken... ik denk dat hij zo;n 2 mm dik is.....

10

Ik zet ook alles in de koelkast! Kronen, rozen, strikken álles  :think:
Tot nu toe altijd goed gegaan  :Y

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

11

ja 2 mm is dik zat :)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs