1

Onderwerp: [help] paniek stapelen

Hoi hoi allemaal, (paniek was er niet totdat gisteren de man van het zaaltje zei dat iemand een taart had bezorgd en die was geheel door zijn hoeven gezakt :s )

Ik ga voor een vriendin (die weet dat het de eerste keer is dat ik zo stapel en de verwachtingen niet te hoog zijn) een bruidstaart maken voor 8 november.
We hebben al geproefd en het word......botercreme met champagne patidess, frambozenjam+laagje botercreme met framboos patidess (heerlijk)

Nu heb ik een dummie van 30x30
3 bisccuits van 25x25, 20x20, 15x15.
Ik heb een Cakedrum (zilver) waar ik de dummie opzet.
Hoe kan ik de echte taarten nu het beste stapelen.
Met kittekat vind ik niets, ben bang dat het toch zakt daar hij buiten de koeling staat. (zaaltje heeft hier geen mogelijkheid voor :s , vandaar ook de vullingen)

Zal ik met maiskolfprikkers stappelen......en zo ja in welke lagen.
En zullen taartkartonnetjes voldoende zijn tussen de lagen ???
Wat een vragen, hoop wel dat iemand me hier advies in kan geven.

Voor degene die het willen weten.
Het wordt een geheel witte taart.
De eerste laag (dummie) bezet met zilveren suikerparels, tweede laag wit, derde laag voorzien van namen + datum, vierde laag wit met de toper erop (heeft ze zelf gekocht)
Om alle taarten komt mooi zilverkleurig lint !

back in the world of baking !!

2

Re: [help] paniek stapelen

op tartacadabra.com staat een hele goede en duidelijke uitleg.

www.lindelicious.nl       Elke taart uniek!

3

Je moet je taarten niet met kitekat of eetbare stokjes doen want dan bestaat de kans dat de taart instort. Het beste kan je dowels of maiskolfprikkers gebruiken, je kan misschien ook beter een dubbele karton gebruiken zodat die vetvrij blijven en anders dubbelzijdig taartkarton. Je moet dan je dowels in de 25x25 doen en in de 20x20 en daarboven gewoon de 15x15. Je moet anders ook maar even kijken bij de howto's van tartacadabra.

ik hoop je een klein beetje geholpen te hebben
groetjes miranda :)

taart in Alphen aan den Rijn
http://www.zoetegedachte.nl

4

dank je ik ga eens even gauw spieken

back in the world of baking !!