Ik ben enorm fan van Rudolph, dus ik vind bijna alles wat hij doet de moeite waard. :-)
Zelf vind ik dat je enorm veel kunt leren van iemand die zo ontzettend gepasioneerd is in wat hij doet.
Na dit seminar heb ik de knoop doorghakt om mijn eigen bedrijfje ook op cupcakes te richten en minder op taart. Iets wat er al een tijdje aan zat te komen voor mij.
Wanneer je een ( ik zeg het even bot) huis tuin en keuken bakster bent die vooral graag met kunstmatige kleurstoffen en aanmaakpakjes enzo werkt, is dit seminar niet geschikt voor jou.
Tenzij je natuurlijk wilt leren hoe je zonder al deze E-nummers heerlijke dingen kunt maken! :-)
Het is vooral kijken luisteren, en alle recepten staan in zijn nieuwe kookboek. Toch heb ik heel veel goede tips en trucs gezien en geleerd. Natuurlijk promoot hij zijn boek, maar dat is ook alles wat hij heeft om zijn kunsten in te vertonen. Rudolph heeft geen winkel of restaurant. Hij deelt zijn recepten via zijn boeken.
Ik raad Rudolph's Cupcakes enorm aan! € 16,50 en enorm veel leuke recepten!
Het maken van de fudge bijvoorbeeld. Ik zou het zonder dat ik het Rudolph had zien maken, toch moeilijker gevonden hebben.
Recept:
150 gr suiker
100 ml slagroom
75 gr boter
snufje zout.
Je neemt een wat hogere pan met een dikkere bodem.
daarin doe je ongeveer 4 eetlepels van de 150 gr. suiker en zet dit op middelmatig vuur.
wanneer dit bruin wordt en is opgelost doe je weer een beetje suiker er bij, net zo lang tot alles suiker opgelost is. ( let op! Niet met een lepel roeren in de pan, maar de pan schudden of kantelen om de suiker een beetje te laten vloeien door de pan.
ondertussen kook je in een aparte pan de slagroom.
wanneer alle suiker is opgelost, schenk je de hete room bij de suiker. Dit gaat even goed tekeer.
Wanneer het bruisen een beetje is gestopt voeg je de boter en de snuf zout toe. nu mag je wel roeren.
dan is het klaar. Wel af laten koelen :-)
Groetjes Daniëlle