1

Onderwerp: Seminar Rudolph van Veen : Resultaat!

Afgelopen vrijdag heb ik de seminar van Rudolph van Veen gevolgd.
Wat een geweldige man is hij! Ik was al aardig gecharmeerd, maar dit is zeker nog erger geworden :-)

Ik heb veel geleerd tijdens zijn seminar op T&T en natuurlijk moest ik thuis meteen aan de slag om wat dingen te proberen.

Ik heb een hartige cupcake gemaakt met mexicaanse kruiden/mais en avocadocreme....... HEERLIJK! En het ziet er heel leuk uit.

Mijn meest favoriete probeersel is de volkoren/pompoen cupcake met melkchocoladecreme en caramelfudge.... OH wat zijn ( waren) deze lekker zeg.
Ik ben zeer tevreden over hoe ze er uit zagen. Eindelijk kan ik toeven spuiten, dankzij de hulp van Rudolph.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-JYIRYFVB-D.jpg

Groetjes Daniëlle

2

Re: Seminar Rudolph van Veen : Resultaat!

zo, wat ziet ie er prachtig uit en ze klinken beide heerlijk!

Enkel met het hart kan men goed zien,
het essentieële is onzichtbaar voor de ogen.

3

ziet er prachtig en yummie uit!

groetjes, Lis   
ik droom taarten, nu nog maken zoals ik ze droom

4

Ziet er echt mooi en lekker uit

Hij ziet er erg yammie uit!!
Vraagje; de caramelfudge hoe heb jij die gemaakt??
Ik heb nu een aantal kookboeken ingekeken waar ik ga steeds minder van caramel begrijpen, echt iedereen doet iets anders.
Maar zie van jou ziet er erg yammie uit.

Groetjes van Nicole!!

was jij dan diegene die mocht spuiten?  :thumb: gedaan!

I never met a calorie I didn't like....

7

Die seminar had ik ook wel willen volgen als dit het resultaat is!
Mooi, en klinkt echt superlekker!

"Begin de dag met een dansje..."

8

Ik geloof dat we allemaal snel eens in eindhoven op de koffie moeten komen  :Y

Mjammie wat ziet dat er lekker uit!!  :9

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

9 Laatst bewerkt door inge h (12-10-2011 06:35)

ojee geloof dat ik een beetje spijt krijg dat ik n iet geweest ben ;)
erg mooi en die pompoen variant klinkt ook erg lekker

~enthousiast hobbyist ~
Heeft iemand het recept om tijd te bakken al gevonden?????

10

ziet er erg lekker uit!

hoe heb je de foto zo gekregen ( zonder achtergrond)?

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

11

Ziet er goed uit zeg!

Ben ook wel gecharmeerd van Rudolph, maar helaas heb ik zijn seminar niet bijgewoond...

12

Het was inderdaad erg rustig tijdens de seminar, wat voor de personen daar geen ramp was :-)

Ik was inderdaad de gene die toeven mocht spuiten, en met Rudolph's grapppige aanwijzingen lukt het nu ontzettend goed ineens!

Caramelfudge: het recept van rudolph is erg goed en lekker. Niet mierenzoet, maar heerlijk romig.
Het cupcake - kookboek kan ik je erg aanraden.
Het recept moet ik even voor je opzoeken nog, ( ben nu op mijn werk) :-) :o

Groetjes Daniëlle

13

Ohhh ik ben ook erg benieuwd naar het recept.
Ik wil pompoencupcakes maken voor mijn schoonouders, die hebben dit jaar voor het eerst pompoenen geteeld voor de consumptie en ik wil daar natuurlijk wat van maken.

Een gebalanceerd dieet is chocolade in twee handen

14

Ik wilde ook de seminar volgen,mijn zusje helaas niet,ziet er super uit .

15

hmmm ziet er goed en lekker uit!
ik wilde ook heen, maar eerlijk gezegd was het voor mij wat te duur.
Heb wel zijn boek gekocht, en 2 cupcakes geproeft....heerlijk!

groetjes José

Danyella schreef:

Het was inderdaad erg rustig tijdens de seminar, wat voor de personen daar geen ramp was :-)

Ik was inderdaad de gene die toeven mocht spuiten, en met Rudolph's grapppige aanwijzingen lukt het nu ontzettend goed ineens!

Caramelfudge: het recept van rudolph is erg goed en lekker. Niet mierenzoet, maar heerlijk romig.

Zou heel fijn zijn als je het recept wil opzoeken voor me!
Maar doe maar na je werk, wil niet dat je baas boos wordt  ;)

Groetjes van Nicole!!

17

Danyella schreef:

hoi,   het was rustig,  misschien was het toch (te) kostbaar....
Was het gebodene voor jou de moeite waard, tov. de prijs
hoeveel deelnemers waren er dan
En hoe ging het er aan toe met zijn seminar,  ben erg benieuwd

groet mpbart

18

ben ook wel benieuwd wat ik me van zijn seminar moet voorstellen, kreeg je nog recepten mee, kon je iets proeven of is het alleen maar zitten, kijken en luisteren.

Je cuppies zien er geweldig uit en ik wacht met smart op je recept van de caramelfudge  :Y

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

19

Ik ben enorm fan van Rudolph, dus ik vind bijna alles wat hij doet de moeite waard. :-)

Zelf vind ik dat je enorm veel kunt leren van iemand die zo ontzettend gepasioneerd is in wat hij doet.
Na dit seminar heb ik de knoop doorghakt om mijn eigen bedrijfje ook op cupcakes te richten en minder op taart. Iets wat er al een tijdje aan zat te komen voor mij.
Wanneer je een ( ik zeg het even bot) huis tuin en keuken bakster bent die vooral graag met kunstmatige kleurstoffen en aanmaakpakjes enzo werkt, is dit seminar niet geschikt voor jou.
Tenzij je natuurlijk wilt leren hoe je zonder al deze E-nummers heerlijke dingen kunt maken! :-)

Het is vooral kijken luisteren, en alle recepten staan in zijn nieuwe kookboek. Toch heb ik heel veel goede tips en trucs gezien en geleerd. Natuurlijk promoot hij zijn boek, maar dat is ook alles wat hij heeft om zijn kunsten in te vertonen. Rudolph heeft geen winkel of restaurant. Hij deelt zijn recepten via zijn boeken.

Ik raad Rudolph's Cupcakes enorm aan! € 16,50 en enorm veel leuke recepten!

Het maken van de fudge bijvoorbeeld. Ik zou het zonder dat ik het Rudolph had zien maken, toch moeilijker gevonden hebben.

Recept:

150 gr suiker
100 ml slagroom
75 gr boter
snufje zout.

Je neemt een wat hogere pan met een dikkere bodem.
daarin doe je ongeveer 4 eetlepels van de 150 gr. suiker en zet dit op middelmatig vuur.
wanneer dit bruin wordt en is opgelost doe je weer een beetje suiker er bij, net zo lang tot alles suiker opgelost is. ( let op! Niet met een lepel roeren in de pan, maar de pan schudden of kantelen om de suiker een beetje te laten vloeien door de pan.
ondertussen kook je in een aparte pan de slagroom.
wanneer alle suiker is opgelost, schenk je de hete room bij de suiker. Dit gaat even goed tekeer.
Wanneer het bruisen een beetje is gestopt voeg je de boter en de snuf zout toe. nu mag je wel roeren.

dan is het klaar. Wel af laten koelen :-)

Groetjes Daniëlle

20

Ik heb ze ook gemaakt, maar hoewel ik netjes alles heb afgemeten/gewogen was het deeg zooooo vloeibaar dat m'n vermoeden uitkwam: helemaal mislukt!  :(   temp van oven was correct, na 25min kwam een satéprikker er nog vochtig uit....uiteindelijk nog een half uur extra in oven gelaten maar neen hoor, de bovenkant werd mooi droog maar binnenin bleven ze helemaal nat. In het recept staat om geraspte pompoen te gebruiken: dat werd bij mij dus een natte pulp, misschien ligt't daaraan? Ik vond dat de hoeveelheid olie (180ml) en melk (275ml) op zich ook al zoveel was. Ik heb nu een nieuwe lading in de oven staan met heel grof geraspte wortel (ik had geen pompoen meer) ipv de geraspte pompoen, maar het deeg lijkt me op't eerste zicht nog steeds érg nat...  :s   even afwachten maar tot ze uit de oven komen...
kan je me  aub zeggen hoe het deeg er bij jou uitzag?
m'n karamel is anders wel heel goed gelukt, mmmmm!

Ons eigen geluk hangt af van de glimlach van de anderen (Albert Einstein)                  Groetjes van Ineke

21

ziet er heerlijk uit.

heb het boek vandaag gekregen via marktplaats een tientje:)

22

Inderdaad het boek kopen van Rudolf. Daar staan al deze en nog meer heerlijke recepten in. Ik heb de amandelcupcakes uitgeprobeerd en ik heb nog nooit zo'n mooie platte cupcakes gehad. Een echte aanrader dat boek.

Groetjes Monique

23

Hoi sweetypie,

ik had je al gemaild,

mijn rasp was geen pulp maar echt rasp.
Ze waren ecth meer dan perfect en heerlijk qua smeuigheid.
Ook na 3 dagen nogsteeds niet droog.

Groetjes Daniëlle

24

Danyella schreef:

Hoi sweetypie,

ik had je al gemaild,

mijn rasp was geen pulp maar echt rasp.
Ze waren ecth meer dan perfect en heerlijk qua smeuigheid.
Ook na 3 dagen nogsteeds niet droog.

de 2e lading met de wortelrasp kwam mooi uit de oven  :)  ze zijn inderdaad erg lekker maar ik vind ze wel heel zwaar en een beetje vet. Een aanrader dat wel maar ik ga in't vervolg toch wat minder olie gebruiken.

Ons eigen geluk hangt af van de glimlach van de anderen (Albert Einstein)                  Groetjes van Ineke