1

Onderwerp: Tylose vs piping gel?

Kun je piping gel gebruiken ipv tylose?

Ik kan hier vrij lastig aan tylose komen, maar de ingredienten voor piping gel heb ik gewoon in huis, dus dat zou lekker makkelijk zijn  :)

Als k t goed heb begrepen gebruik je dat om meer elasticiteit te krijgen.... kun je dat dan zowel met mmf, als marsepein, als RI gebruiken?

En kun je tylose proeven?

2

Re: Tylose vs piping gel?

Wat je nu doet is appels met peren vergelijken  ;) .

Tylose is een poeder dat je door je fondant kneed zodat het goed uithard. Om bijvoorbeeld een lussenstrik te maken of figuurtjes te boetseren. Je gebruikt het bij iets dat keihard moet worden.

Piping gel is gemaakt van suiker, citroensap en nog wat en dat gebruik je op je taart om water na te bootsen. Dus in een zwembadtaart of op een vijvertje ofzo. Verder is piping gel echt enorm vies want het is heel zuur vanwege de grote hoeveelheid citroensap die erdoor heen gaat.

Dus het zijn twee heel verschillende dingen die je niet kan vervangen met elkaar.

Als je veel tylose gebruikt kan je het inderdaad een beetje proeven. Maar meestal worden de geboetseerde poppetjes toch niet gegeten.

Ik hoop dat je hier wat mee kan.

3

Thanks! Heldere uitleg, waar k inderdaad iets mee kan :-)

piping gel kan geloof ik wel door de RI om het wat ,meer elastisch te maken...

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

dan heb ik nu een vraag over de piping gel. Ik wist nl niet dat je dat zelf kon maken met oa citroensap.
Als dat zo vies is vanwege t citroensap is t dan niet onhandig om dat op je taart te gebruiken als water ? of zoet je t dan juist weer ?

6

Er gaat ook een hoop suiker door de pipinggel uit mijn hoofd. Maar dat kan je opzoeken bij de recepten :+

Ik zelf vind pipinggel heel zuur door de citroen, maar over fondant heerlijk fris door de combi met het zoet :Y

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

7

tja.. niet aangedacht inderdaad.. dat t op een erg zoete taart ligt meestal.
Thanx :)

8

piping gel is super om mee te lijmen!!!! ik gebruik niet anders eigenlijk!

meer foto's op me site www.taartschuur.nl en op www.facebook.com/detaartschuur bedankt voor het kijken.

9

piping gel is super om mee te lijmen!!!! ik gebruik niet anders eigenlijk!

meer foto's op me site www.taartschuur.nl en op www.facebook.com/detaartschuur bedankt voor het kijken.