51

Re: recept worteltjestaart

Ik wilde graag even wat vragen over deze taart.

Kan hij ook in een springvorm van 24cm?
en hoef ik dan alleen op de bodem bakpapier te doen?

Neem aan dat met verse kaas (voor het smeersel er bovenop) mascarpone bedoeld word?

Ik denk dat ik deze ook maar eens ga proberen! hij 'klinkt' in ieder geval erg lekker!

52

Mmm.. het water loopt me in de mond nu ik deze topic weer zie. Binnenkort maar weer eens worteltjestaart maken!!  :9

53

ivystoeter schreef:

Kan hij ook in een springvorm van 24cm?
en hoef ik dan alleen op de bodem bakpapier te doen?
Neem aan dat met verse kaas (voor het smeersel er bovenop) mascarpone bedoeld word?

hij kan gewoon in een springvorm met bakpapier, geen enkel probleem....en voor de verse kaas gebruik in phildelphia

sorry dat ik nu pas reageer....maar ben niet meer zo vaak op het forum en heb me niet geabonneerd op mijn  eigen onderwerp....misschien toch maar eens doen  :/

Groet Corinne

54

omakneeltje schreef:

En hier deel 4 van het worteltjestaartavontuur  , Vanochtend laten ontdooien, slagroom en mascarpone gemengd en er op gesmeerd. Bij de koffie en iedereen vond het heerlijk! En ik ook, heb een klein stukje genomen   verrukkelijk, die hoop ik zeker weer te maken.

leuk leuk leuk om te lezen dat hij de vriezer overleeft en dat hij voor herhaling vatbaar is....en dat iedereen "om" is!!!

Groet Corinne

55

hee, dat is lang geleden dat ik deze reactie schreef..., kennelijk deed ik toen ook aan de lijn :D , dit vanwege het ´kleine stukje´.

Heb er een maand geleden nog weer eens één gemaakt,voor het bezoek, wéér klein stukje genomen vanwege het grote lijnen, en weer was ie heerlijk, heb de rest uitgedeeld in de fam.

leuk dat dit topic nog steeds in beweging is.

56

Ik heb vroeger eens worteltjestaart geproeft en toen vond ik het maar niks.
Dit klink toch wel heel lekker dus ga het maar weer proberen  :D

57

En hij smaakt goed :thumb: lekker smeuïg en de topping maakt het echt af!