1

Onderwerp: Extra ei = hoger biscuit?

Hoi allemaal,

over het algemeen ben ik al best blij me de hoogte van mijn biscuits, maar het zou vast beter kunnen.
Nou las ik ergens dat als je een extra ei toevoegt, je biscuit hoger wordt. Klopt dat?

Alvast bedankt, groetjes van Linda

Re: Extra ei = hoger biscuit?

Hoi,

Dat kan wel ja, maar je beslag voorzichtig in de bakpan gieten kan ook heel goed helpen. Vaak wordt er goed gemixt, en daarna giet met het beslag in de bakpan. Als je dat niet voorzichtig genoeg doet, ben je hierdoor een gedeelte van de lucht kwijt en wordt je kapsel ook minder hoog. Dus kwestie van uitproberen!

3

Ik zou bij dat extra ei ook wat extra beslag maken :+

Anders gaat je biscuit volgens mij wel erg naar ei smaken en dat, vind ik in ieder geval, is niet lekker :nooo

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

4

Inderdaad voor een maatje groter beslag maken dat wordt het zeker hoger, maar hoger dan je bakvorm zal het niet snel worden. Dus dan misschien ook verhogen met bakpapier.

5

Ik bak in een bakvorm van 20 met beslag voor de 26 maar dan inderdaad wel verhogen met bakpapier ;) .
Iets langer in de oven en tot nu toe(nog beginner :D ) maar 1 die een rare inkeping aan de zijkant had, precies op de plek waar blik stopte en papier de rand over nam.
Op de bodem leg ik overigens ook bakpapier, kapsel komt dan al los bij het omhoog tillen van de zijrand.

6

Dank jullie voor je reactie!

Ik zal inderdaad een keer proberen voor een maatje groter mix te maken, en dan even uitproberen of dat beter is. En dan ook met een randje bakpapier erbij. Overigens heb ik er alleen 'last' van bij mijn 25 cm vorm, hoe kleiner de vormen hoe hoger ze al worden. Mijn 15 cm lukt prima, dat wil ik ook graag bij de grotere!

Groetjes van Linda