Onderwerp: Hoe maak je woorden op de taart?

Beste allen,

Ik moet vanavond mijn tweede taart helemaal afwerken en dan gaat hij vanavond nog de vriezer in. Hij is bedoeld voor volgende week donderdag, maar alle andere avonden zit ik bomvol, dus een andere optie is er helaas niet....
Mijn eerste taart heb ik niet bekleed met marsepein, maar wel gedecoreerd. Nu wil ik hem ook proberen netjes te bekleden met marsepein. Zijn hier nog speciale trucjes voor (Behalve het veelvuldig kneden en omhoog liften bij plooivorming?)?
En dan mijn hoofdvraag: Hoe maken jullie het mooiste letters/woorden op de taart? Vorige keer heb ik geschreven met stiften, maar erg mooi werd dat niet (beetje bobbelig).
Nu wilde ik proberen of het me wel beter lukt met een geprint vel onder een glasplaat en zo proberen de vorm te volgen... :s , maar of dat lukt???
Iemand anders handige tips waar ik iets aan kan hebben?

Groetjes

2

Re: Hoe maak je woorden op de taart?

uitstekers (hoeft niet duur te zijn)
rolletjes maken en mooie krul sierletters maken
puzzelen
lijm + glitters strooien
uitprinten op eetbaar papier / frosty / icing
royal icing spuiten
chocolade spuiten
botercreme spuiten

en als aller aller laatste zou ik gaan voor tekenen met stiften...

N-Joy Cakes

3

uitstekers..
cricutcake misschien ken je iemand die er 1 heeft...?
dunne rolletjes, bijv met de sugarcraft en dan in letters leggen..

4

wanneer het grotere letters zijn, dan printen (op gewoon papier), uitknippen, deze letters-op-papier aan de achterkant insmeren met Crisco (of als je dat niet hebt, hard plantaardig frituurvet), de letters op de fondant/marsepein leggen en eromheen snijden met een scherp mesje.
Bij kleinere letters zijn uitstekers wel makkelijk natuurlijk

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

De taart staat inmiddels in de vriezer...
Vanwege tijd en niemand kennende die zoiets in huis heeft, dit keer nogmaals voor een makkelijke oplossing gekozen.
Heb inderdaad met een spuit de botercreme erop losgelaten... en spijt :s  ervan...
Volgens mij zou de taart een stuk mooier zijn dan met naam...

@ Carien; jouw tip ga ik wel even bewaren en nog eens uitproberen; eerst op een stuk probeersel.. Heb alleen dat spul niet... Crisco... (Wat is dat precies en waar kun je het makkelijk krijgen (supermarkt/ jamin???) Kan ik de ingredientenlijst eerst doorkijken voor ik zoiets koop...
Dank jullie iig voor jullie snelle reacties en tips.. Ik hou me altijd aanbevolen voor meer.... :cool: Ik leer graag (ook) van anderen.

Groetjes

6

http://www.deleukstetaartenshop.nl/ingr … -2055.html

het is plantaardig vet; te koop via webshops/taartenwinkels, maar geloof dat toko's het ook hebben.
Wordt gebruikt om handen in te smeren voor het kleuren (scheelt een paar dagen paarse handen ;) ) en om op uit te rollen (antiplak) en om fondant iets soepeler te maken.

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

7 Laatst bewerkt door bakfanaat (20-10-2011 15:35)

SpecialCakeCare schreef:

Heb alleen dat spul niet... Crisco... (Wat is dat precies en waar kun je het makkelijk krijgen (supermarkt/ jamin???) Kan ik de ingredientenlijst eerst doorkijken voor ik zoiets koop...

In Apeldoorn is het ook bij Jamin te koop, mss ook bij jou in de buurt?

"Het leven is een feest, maar waar blijft de taart?"