1

Onderwerp: Biscuit helemaal in elkaar gezakt???

Even een vraagje,

Ik had de mix van deze website gebruikt voor luchtige biscuit en heb het in een vierkante vorm gedaan, hij was goed gaar en rook heerlijk, daarna op z'n kop gezet zodat de lucht eruit ging (stond als tip hier op de site) En een dag in de koelkast. Vanochtend wilde ik hem bekleden en hij was zo zacht, dus toen ik ging snijden, viel heel mijn biscuit uit elkaar....  :( Ik baal er echt van want m'n man is vandaag jarig dus daar wilde ik een taart voor maken!!

Maar wat doe ik fout?????? Verkeerde recept (te luchtig?)

Iemand tips alsjeblieft!! Want ik heb weer een taart op bestelling en dat mag dus echt niet fout gaan!! :(

A balanced diet is chocolate in both hands. <3

2

Re: Biscuit helemaal in elkaar gezakt???

In de koelkast gezet? Waarom?

En als ie is ingezakt, is de biscuit waarschijnlijk toch nog niet helemaal gaar geweest.

op zijn kop gezet?
en in de koelkast?

ik bak de biscuit, haal hem uit de oven,zet hem op een rooster om af te koelen, en als ik hem niet meteen die dag gebruik stop ik hem in een zak, gewoon op de aanrecht.
maar liever smeer ik hem dezelfde dag nog af en pas dan eventueel in de koeling.
er is er nog nooit 1 ingestort.

groetjes cindy

Van Cindy , workshopruimte en taart(web)winkel in etten-leur, kom gezellig eens langs.

controleer of je taart gaar is als deze nog in de oven staat door er met een prikker (o.i.d.) in te prikken. Schone prikker is gare taart. Je kunt ook voelen met je hand; een klotsende taart is van binnen nog niet gaar, een gare taart knispert een beetje en veert licht terug...

stort de taart op een rooster en laat deze helemaal afkoelen. Heb je de taart niet gelijk nodig, stop je de taart in een pedaalemmerzak (luchtdicht). Je kunt er dan voor kiezen te taart in de vriezer te bewaren of op het aanrecht...

succes ermee!

[move]--> bakken&vullen (je vraag gaat namelijk over bakken :) )

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs