1

Onderwerp: donut gist

heey
ik weet dat ik deze vraag eerder heb gesteld
maar toen heb ik niet echt duidelijk antwoord gekregen
ik ga dus donuts maken
en heb van die zakjes met gist gekocht van DR.oetker
en in ieder zakje zit 7 gram
en ik heb een recept voor donut en daar staat
15 gram gist maar kan ik ook gewoon 2 zakjes gist gebruiken dat scheelt maar 1 gram?

2

Re: donut gist

In je vorige topic heb je toch het antwoord gekregen waar je naar vroeg?
Ik denk dat die ene gram gist niet uit maakt, maar probeer het eens!

Je staat hier met je vraag in de verkeerde rubriek, ik zal je melden!

3

Tine bedankt voor je melding, deze mag idd gewoon naar Bakken&Vullen [MOVE] dus  ;)

en nog een vraagje
ik moet 3 eierdooiers hebben hoe haal ik die uit het uit
gewoon met een lepel dat gele ding eruit halen

5

Dat lijkt me niet lukken bij een rauw ei  :rolleyes:

Daar heb je eierscheiders voor, of proberen met de 2 halve schillen heen en weer gietend het wit weg te laten lopen zodat je alleen het geel over houdt.........succes!

en sorry nog een vraagje
er staat
Meng de gist met 4 eetlepels water,de melk de dooiers en 30 gram bloem.laat het mengsel
(=zetsel)ca.30 min.rijzen op een warme plaats
moet ik al die dingen in een mengkom laten rijzen?

en er staat ook dit

Meng de gist met 4 eetlepels water,de melk de dooiers en 30 gram bloem.laat het mengsel
(=zetsel)ca.30 min.rijzen op een warme plaats

meng de rest van de ingredienten met het zetsel en kneed tot een deeg.rol het deeg uit tot een lap van 2 cm dikte.steek met behulp van een grote en de kleine bakring donuts uit het deeg.

verhit de frituurolie tot 180 graden en frituur de donuts tot ze goud bruin zijn.laat ze uitlekken op een stuk keukenpapier.bestrooi ze met een mengsel van kaneel en suiker

meng de rest van de ingredienten

op het einde staat meng de rest van de ingredienten
wat bedoelen ze daarmee

en bovenaan staat in dat 2e alinea

meng de rest van de ingredienten met het zetsel en kneed tot een deeg.rol het deeg uit tot een lap van 2 cm dikte.steek met behulp van een grote en de kleine bakring donuts uit het deeg.

en er staat meng daarna de rest van de ingredienten bedoelen ze daar ook het zout en kanneel mee

waar heb je dit recept vandaan??

En op je eerste vraag; ja, je laat het mengsel gewoon rijzen op een warme plaats...Als je het eruit gaat halen, wordt het een kliederboel, maar dat merk je vanzelf wel als je het doet hahaha.

Het rijzen werkt net als oliebollenbeslag. Dat laat je ook rijzen op een warme plaats (bijvoorbeeld de verwarming) met een doek eroverheen