51

Re: Wat een geweldige uitvinding!!!!

Me and my cakes schreef:

Ik ga 31 okt naar Amerika,daar ga ik zeker naar opzoek!!!!!!!

Deze komen niet uit amerika maar ze kunnen ze zeker daar verkopen, ik dacht dat mijn kennis ze vandaar had en verkocht maar ze komen uit Argentinie (mn man is argentijns  ;) )

Nou deze lijken me heel erg handig!!
Wil ook graag hebben als je een gezamenlijke inkoop doet!!!

Groetjes Darlene

53

:Y  :thumb:

Gewoon omdat het leuk is een taart te zijn
Groetjes Heidi

54

Al komen ze van de Noordpool!!!

Als er gezamenlijk kan/mag worden ingekocht hou ik me ook van harte aanbevolen.  :Y

~ Never waste a good crisis... ~

Ik lees even mee. Wat een oplossing.
:think:
Zou je het zelf ook kunnen laten printen? Is dat haalbaar, ik heb geen ervaring met eetbare prints.
Voor de printsters onder ons: Is dat mogelijk? :)

Verder lezen op mijn blog vol how to's & recepten?
www.carolabaktzoethoudertjes.nl

56

nee is niet mogelijk, dit heeft een soort vliesje op het papier. printen gaat wel maar dat betekend dus dat je de ogen moet uitknippen.

ik heb toestemming van marianne gekregen dus ga een deze dagen een topic openen   :Y  :Y

57

Heel handig!

Op zich vind ik de oogjes nog niet zo'n probleem  :o Maar dit is natuurlijk wel altijd handig om te hebben  ;)

Vanaf 1 juli 2011 verkoop van bakspulletjes bij Creataart!
Openingstijden *Vrijdag 09.00 - 11.30 en 14.00 - 17.00 * zaterdag 09.00 - 12.00             ~~ Voor meer informatie zie www.creataart.nl~~

58

Oh Ja die wil ik ook ,want die kleine penseeltjes in mijn handen ,dat weet wat ,ga je topic in de gaten houden!!

taarten maken word  steeds leuker!

59

:Y  :Y  :Y  :Y lijkt me inderdaad erg handig dus laat maar weten als ze te verkrijgen zijn :Y  :Y  :Y  :Y  :Y  :Y  :Y
groetjes ellen

60 Laatst bewerkt door Mijke79 (20-10-2011 08:02)

Ik was naar aanleiding van dit topic even aan het googlen geslagen (wie weet waar die dingen allemaal nog meer te koop zijn ;-)) en kwam daarbij onderstaande site tegen. Er staat uitgelegd hoe je zelf eetbare oogjes kunt maken. Van die bewegende oogjes die je in hobbyzaken ook van plastic kunt krijgen om te knutselen, maar dan zelfgemaakt en volledig eetbaar.

Ze zijn niet geschikt voor mooi geboetseerde mensen, maar wel voor strip-achtige figuren en echte kinderdecoraties:

http://www.hungryhappenings.com/2011/07 … eling.html

Voor diegenen die geen engels spreken:

Je maakt ze van medicijncapsules. Die schijn je ook leeg te kunnen kopen. In ieder geval in de VS maar waarschijnlijk ook gewoon in Nederland als je weet waar je ze moet zoeken. Deze vrouw heeft ze gekocht in een Health Food Store, vergelijkbaar met een biologische supermarkt in Nederland. Ze zijn dan van gelatine gemaakt. Eetbaar, dus voedselveilig, maar ze waarschuwt wel dat je ze (bij hele kleine kinderen) wel eerst even moet verwijderen voor de decoraties gegeten worden omdat ze niet meteen oplossen (ze zijn immers gemaakt om de medicijnen pas vrij te laten komen in de maag of darmen) en dus een choking hazard zijn voor kleine kinderen. Maar goed, als je die waarschuwing in de gaten houdt en ze inderdaad verwijdert voor het eten (als de decoraties uberhaupt gegeten worden. Hier blijven ze meestal ergens op de piano staan ofzo ;)) dan zijn ze wel ontzettend leuk voor kindertaarten!

Je pakt een halve (lege) capsule en doet er een zwart pareltje in. Dan druk je de open kant in een lapje uitgerolde (en als het even kan aan de bovenkant al een beetje uitgedroogde) fondant (anders blijft het pareltje aan het fondant plakken en dan beweegt je pupil straks niet meer) zodat je een witte achtergrond hebt voor de zwarte pupil. Laat hem even op zijn kop drogen (met het witte rondje aan de bovenkant) zodat het pareltje niet aan het fondant gaat plakken.

Vervolgens duw je het capsule-oogje in je poppetje (het helpt als je alvast een klein gaatje heb gemaakt in het hoofdje, anders duw je het witte rondje verder de capsule in en dan heeft je pupil geen ruimte meer om te wiebelen).

Als je de capsule eerst wat kleiner/korter knipt voordat je het oogje maakt dan kun je hem ook gewoon op het hoofdje plakken met wat eetbare lijm.

Ik vind het echt een briljant idee!

61

Wat leuk Mijke!

En voor de capsules kan je hier terecht:
brouwmarkt.nl/catalog/capsuleerapparaten-capsules-c-401_429.html

Even www ervoor.
Ze verkopen van alles voor het maken van wijn, bier. Maar ook steeds meer voor taart, koekjes etc.
En dus ook capsules.

Groetjes Iris

"We zijn stuk voor stuk engelen met slechts 1 vleugel, en we kunnen vliegen door elkaar te omhelzen!"  Citaat L. de Crescenzo

62

Wat een oplossing....ik heb ook interesse om ogjes te kopen  :Y

Be in love with what you have

63

Wat leuk zeg, en ook die link naar de 'capsule oogjes' is super leuk.

64

nou  Evelien,zeker een uitvinding ,dat zou top zijn ,lijk mij geweldig ik hou het in de gaten  :thumb:
groetjes Carla

65

ik zou graag mee doen, als een gezamenlijke inkoop doorgaat :D

66

graag wil ik ook mee doen, als er in het groot de oogjes
worden gekocht.

To smile , is the way to help change the world.

67

Die capsule oogjes zou ik niet zo snel gebruiken, maar de opplakoogjes wel!!

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

Ja ik ook hoor! en dan bedoel ik ook de oppplak oogjes.

69

Ik wil ook wel meedoen voor de opplak oogjes. Lijkt me geweldig!

Liefde is gratis, raar dat sommigen er dan nog zo zuinig mee zijn. ;-)
Liefs,   Ricky

70

O wow fantastisch die oogjes...ik wil ze ook!!! :Y

Ik ben ook zeer benieuwd, lijkt me onwijs handig :)

72

Jahoe die wil ik ook! Waar ga je die topic openen, ik bedoel onder welk kopje...?
Wat een geweldige uitvinding! Kun je zelf niet een handeltje opzetten hier in Nederland? Volgens mij ga je geweldige zaken doen!

73

Soesie schreef:

oooh hebbe hebbe hebbe .

OOK VOOR MIJ !!!

74

Ik wil ze ook wel hoor :)

75

ik wil ze ook wel

Taarterijklavertjevier voor taarten en workshops