1 Laatst bewerkt door carol (18-10-2011 15:14)

Onderwerp: ondanks niet naar de beurs ,toch mijn ini mini stapeltje

ondanks dat ik niet naar de beurs kon,heb ik um toch, de ministapelbakblik en Debbie was zo lief om mij het voor de beurs prijs te geven  :thumb: goh wat was dat een gepriegel,je kunt beter een grotere taart maken ,veel makkelijker,het leek net of me handen en vingers te groot waren  :lol: en die zijn best bescheiden  ;) ,maar vind um wel erg leuk geworden ,ondanks een paar foutjes ,die ik maar zo gelaten heb,want op een gegeven moment wordt het alsmaar lelijker,ben benieuwd wat jullie ervan vinden,de maten zijn 10cm-7cm-4cm .
http://www.mijnalbum.nl/Foto-VSVUWRYK.jpg
taartgroetjes Carla

2

Re: ondanks niet naar de beurs ,toch mijn ini mini stapeltje

Wat een lief taartje !

3

Das idd een ienemini'tje maar wel schattig!!!
Heel mooi gelukt!!!

Hoeveel domme blondjes heb je nodig om 1 chocoladetaart te maken?
25. 1 voor het deeg  en 24 om de m&m's te pellen. :)

Ik heb hem op de beurs gekocht en van het weekend geprobeerd. Heb er geen foto's van durven nemen. Het zeg er niet uit. Die van jou is prachtig. :thumb:

Bakken is mijn passie!!!

5 Laatst bewerkt door Iris Zijlstra (18-10-2011 16:13)

Erg leuk!

Is het een bakblik met de drie lagen ineen of heb je twee/drie minibakblikken?

6

Erg leuk!!! Ik heb hem op de beurs niet gekocht,omdat ik bang was dat dat gepriegel niets voor mij is. MAAR..ik vind hem wel verschrikkelijk leuk

7

klopt Iris,je kan er 4 bakken,ik heb er 2 gedaan en jullie bedankt voor alle leuke reaktie's.
grt Carla

8 Laatst bewerkt door carol (18-10-2011 17:20)

dat ging niet goed 1x is echt genoeg  ;)

9

Oeh leuk! :thumb:  Ik heb het bakblik ook, maar er  nog niet aan toegekomen om uit te proberen. Volgens mij ga ik er gelijk maar 4 bakken... Genoeg om mee te oefenen...

10

Wat een lieverd!!!!

carol schreef:

klopt Iris,je kan er 4 bakken,ik heb er 2 gedaan en jullie bedankt voor alle leuke reaktie's.
grt Carla

Bedankt voor je antwoord!

12

Leuk!
Ik heb het afgelopen weekend ook weer even geprobeerd, maar geen foto genomen. Het is echt een gepriegel en zéér lastig om het enigszins strak te krijgen.

Even een vraagje: hoe heb jij het blik ingesmeerd en hoe heb je ze er fatsoenlijk uit gekregen? Bij mij gingen 2 van de 4 er niet goed uit en kwamen er dus in gedeeltes uit.

13

Wat een liefie

Winkel, (gast)workshops en taarten op maat. En voorjaar 2014 komt ons eerste 3d taartenboek uit!
Kijk voor meer info op; www.hetbontetaartje.nl

Ik heb hem op de beurs ook gezien, maar getwijfeld en hem toch maar niet gekocht.
Vind het er wel erg leuk uit zien.
Waar kan je hem kopen?

15

O,wat een lief kleintje.

16

Hij is mooi geworden Carla  :thumb:
Had hem wel op de beurs gezien, maar is mij teveel gepriegel... :+

Groetjes Diana..:)

17 Laatst bewerkt door carol (19-10-2011 15:21)

meiden van al dat gepriegel ,wordt je wel heel relax hoor,mijn man heeft geen kind aan me  :lol:  :lol:
en Ingeborg ik heb um bij hipperdepiptaart gekocht,nu uitverkocht,maar ze zijn weer besteld,
Wendy ik heb het blik eerst met spray gedaan,toen ff beetje bloem erin,uitkloppen boven de asbak,45 minuten bakken op 150 graden(ik heb heteluchtoven),afkoelen en dan met plak erop omkeren en dan vallen ze zo eruit,sukses
grt Carla

18

Wendy83 schreef:

Leuk!
Ik heb het afgelopen weekend ook weer even geprobeerd, maar geen foto genomen. Het is echt een gepriegel en zéér lastig om het enigszins strak te krijgen.

Even een vraagje: hoe heb jij het blik ingesmeerd en hoe heb je ze er fatsoenlijk uit gekregen? Bij mij gingen 2 van de 4 er niet goed uit en kwamen er dus in gedeeltes uit.

ja idd, het valt best tegen. ik probeer een verkoopbare versie te maken voor 30 april as wanneer de koningin naar onze stad komt!
ik heb de 2x keer met bakken een klein ronde bakpapier onderin gelegd zodat hij er heel uitkwam,
het strakke bekleden lukt me nog niet zo, de maten die op de site staan van de stroken kloppen niet helemaal. ik ga dit opnieuw uitrekenen en een malletje ervoor maken zodat het netter en sneller werkt! maar hij is schattig, dat wel.

wil je zien wat ik gemaakt heb, kijk dan even op www.soetenzo.nl]

19

super !  :thumb:

20

super !  :thumb:

Hoi Carla,

Het is een beetje een kwestie van een aantal keren doen...
De taartjes op de website (roze/vogelhuis/wit) heb ik gemaakt en ik
ben pas sinds maart aan het bakken geslagen...
Deze mini stapeltaartjes heb ik met fondant bekleed (roze voorgekleurde van de sligro en de andere 2 van Callebaut zelf gekleurd) en jee wat een openbaring zeg t.o.v. marsepein ! Ik kreeg met marsepein de taartjes ook moeilijk strak, maar met deze fondant (wel dik uitrollen, ik gebruik de rolstok van wilton met de dikste gele ring..) uitrollen even laten drogen en dan hup op de taart, en was zelf eigenlijk ook erg verbaasd dat het toen zo makkelijk strak werd...dus voor mij alleen nog maar fondant vanaf nu (eigenlijk baal ik wel een beetje want vind marsepein wel veel lekkerder, hoewel de callebaut erg lekker ruikt/smaakt..)
Binnenkort ga ik er weer een aantal maken en zal dan foto's maken en de how to wat verder uitbreiden..
Hoe dan ook is het toch een heel schattig taartje geworden !!
Groetjes Debbie

www.sweettableshop.com
Hipperdepip Taartshop gaat samen met Sweet Table Shop  flinke uitverkoop taartspullen in de webshop !

Hoi Carla,
Wat een leukerd!!
En wat zal dat moeilijk zijn zeg, ik zit altijd zo ontzettend te K :x  met een 10 cm taartje!! Dus dit zal helemaal pittig zijn.

Super :thumb:  :thumb:

23

ik zal er later ook 3 posten, ik heb gisteren de lintensnijder gekocht en deze op maat gemaakt voor de stroken, ga zo aan de gang.

24 Laatst bewerkt door eritaartje (20-10-2011 09:38)

Wat een schattig ''mini'' stapeltaartje zeg! :Y  :Y

Vraagje.....ben benieuwd waarmee heb je de mini's gevuld? :P  :P

25

eritaartje schreef:

Wat een schattig ''mini'' stapeltaartje zeg! :Y  :Y

Vraagje.....ben benieuwd waarmee heb je de mini's gevuld? :P  :P

niet, gewoon van cake gemaakt. hij is al zo kwetsbaar, dus moet de basis stevig zijn. je kan ook lekkere smaakjes cake gebruiken. maar vullen wordt hij zo instabiel van...