1

Onderwerp: toch nog leuk geworden!?

Ik mocht voor het eerst een echt grote taart maken (60 pers), maar dat viel wel even tegen. Ik had zo veel plannen, dat ik uiteindelijk veel te laat tot een keuze was gekomen en niet veel voorbereidingstijd meer had. Daarbij kost het bakken en maken van de vullingen ook ineens veel meer tijd natuurlijk (had ik ook wat onderschat). Ik had tijdens het maken echt het idee dat het niets ging worden, maar toen alle lagen op elkaar stonden was het toch wel een leuke taart.

Vulling:
onderste taart (30 cm): aardbeien mousse en champagne creme
middelste taart (25 cm): chocolade biscuit met sinsasappelcreme en opgeklopte ganash.
bovenste taart (20 cm): oreokoekjes white met MBC met witte chocoladepasta

http://i53.tinypic.com/23t08bp.jpg

2 weken eerder een "bruidstaart" gemaakt voor een stel dat nu 40 jaar samen was, dus er moest een oud bruidspaartje op. De taart was in het echt mooier dan op de foto, maar aangezien ik nu toch post zet ik 'm er maar even bij.

Ook hier een taart met aardbeienmousse en champagnecreme en een taart met bokkepootjes vulling en vanille MBC.

http://i53.tinypic.com/2e0mcfk.jpg

2

Re: toch nog leuk geworden!?

Zeker leuk geworden! En ook mooi op de foto gezet.
Je 40 jrg. bruidstaart is eenvoudig, maar mooi en je bruidspaartje erg goed gelukt.

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

3

Leuk bedacht beide taarten, hoe heb je de middelste van de bloementaart zo gekregen?? Twee kleuren in elkaar gerold of is het geverfd??
Bruidspaartje is erg leuk gedaan zo!!

4

Bedankt voor de reacties.

Ik heb de middelste laag inderdaad geverfd. Wilde eigenlijk dust gebruiken, maar ik bleek geen rood te hebben, dus voor het eerst op een taart geverfd en het effect was wel leuk geworden.

5 Laatst bewerkt door Carien (19-10-2011 08:05)

mooie taarten hoor :thumb:  en zo zie je maar weer, je leert van elke taart :Y  ;)

oh ja, ik meld je even, deze horen echt in de stapelparade ;)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

6

Carien, wederom bedankt!
Stapeltaarten mogen geshowed worden in de rubriek stapel- en bruidstaarten [MOVE] dus.

7

Bedankt, ik had niet goed opgelet, sorry  :o