1

Onderwerp: Taart voor donderdagochtend. Hoe bewaren?

Ik wist niet zo goed waar te plaatsen. Hoop dat ik goed zit.

Vandaag een taart gebakken, gevuld, afgesmeerd en bekleed. Hij staat nu in een taartdoos in de koelkast.

Had een drukke planning van de week, mocht het vandaag niet lukken had ik morgen nog. De mensen waar de taart voor is zouden hem graag donderdagmorgen ontvangen.

Heb hem dus iets eerder af als verwacht.

Zal ik hem nu gewoon in de koelkast bewaren of voor 1 dag invriezen? Vind het erg lastig. :rolleyes:

Beter verwend dan verwaarloosd
       "Esmee 11-12-2007"

2

Re: Taart voor donderdagochtend. Hoe bewaren?

Het ligt aan je vulling en decoratie.
Ik gebruik slagroom bv. niet langer dan 2 dagen dus dan zou ik hem invriezen. Maar ik weet niet of je decoratie's en vulling invries vriendelijk zijn?
Als het geen bederflijke vulling is dan zou ik hem gewoon in de koeling laten staat. Ik houdt aan dat hij vanaf het moment van maken 7 dagen houdbaar is. Dus gerbuiken ze jou taart donderdag of vrijdag dan is dat geen probleem........
suc6

3

Dat hangt van je vulling af. Als er slagroom o.i.d. in verwerkt is zou ik hem zeker invriezen en pas woensdagmiddag weer in de koeling zetten.

Groetjes, Elly

4 Laatst bewerkt door Zanoni (18-10-2011 20:45)

weet je of ze hem ook donderdag gaan opeten? Of gaat dat vrijdag/zaterdag worden?

Liefs, Zanoni

5

Bedankt voor jullie reacties.. Koeling gaat dus goed komen..

Hij is op verzoek gevuld met aardbeienjam & zelf gemaakte banketbakkersroom ( jummie)..

Donderdagmiddag gaat de taart op..  :9

Beter verwend dan verwaarloosd
       "Esmee 11-12-2007"