26

Re: en hierbij doop ik hem "de Twixy"

Bo2309 schreef:

ziet er mooi uit zo! ik heb hem afgelopen weekend ook gemaakt maar bij het snijden brak de chocolade bovenkant zo in stukjes en dat is niet zo mooi!

heb je eerst kleine bodempjes in een cc vorm gebakken? en dan de caramel erop? ik ben wel benieuwd....ik wil het volgende week voor mijn collega's nog een keer maken ivm mijn verjaardag...

dat afbreken, dat was voor mij ook de reden om het dus in die miniccvormpjes te proberen zoals ik al op het forum had gezien. ik kreeg hem ook niet zo mooi doorgesneden en eigenlijk hapt dit ook nog best wel lekker weg zo. dus ik vond dat een heel goed idee. en ik heb idd eerst de bodem gebakken en daarna de caramel er overheen...

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

27

Oh boy, wat ziet dit er weer AFSCHUWELIJK lekker uit!!! Hmmm, elf uur 's avonds, is dat nog te laat om te gaan bakken?  O-)  :lol:

28

kwebbeltje schreef:
evelotte schreef:

Nou, Brenda, dat bedoel ik nou. Je weet van "maar een" shortcake weer zo'n prachtig plaatje te maken.  ;)
Maar het idee van de shortcake in een (mini)silli-vorm te maken heb ik weer van esoj (josé), hoor.
Maar graag gedaan!
Leuke naam trouwens "de Twixy".

Groetjes!
Evelotte

maar jij hebt mij enorm geholpen met mijn vraag en tips gegeven ;)
maar Esoj bij deze dus ook bedankt en alle anderen die dit ook eens gemaakt hebben en die we dus bij deze niet willen vergeten :P

hahahaha YW, ziet er heerlijk uit! mooi gepimpd!

groetjes José

29

Heb je ze in een mini cc vorm gemaakt?

Dit is zo lekker :P .

30

kwebbeltje schreef:
Bo2309 schreef:

ziet er mooi uit zo! ik heb hem afgelopen weekend ook gemaakt maar bij het snijden brak de chocolade bovenkant zo in stukjes en dat is niet zo mooi!

heb je eerst kleine bodempjes in een cc vorm gebakken? en dan de caramel erop? ik ben wel benieuwd....ik wil het volgende week voor mijn collega's nog een keer maken ivm mijn verjaardag...

dat afbreken, dat was voor mij ook de reden om het dus in die miniccvormpjes te proberen zoals ik al op het forum had gezien. ik kreeg hem ook niet zo mooi doorgesneden en eigenlijk hapt dit ook nog best wel lekker weg zo. dus ik vond dat een heel goed idee. en ik heb idd eerst de bodem gebakken en daarna de caramel er overheen...

Dank! toch nog een vraagje. Heb je er dan wel cc papiertjes omheen gedaan of zo in de vorm  :think:  krijg je ze er dan nog wel mooi uit  :/  Jij duidelijk wel  :lol:  maar geen idee of mij dat ook lukt....

Vandaag is mijn lievelingsdag!
www.label6.nl

Heb hem ook gemaakt en van narigheid maar uitgedeeld in de straat!!
Bij iedere hap gleed ik van m'n stoel.
De kilo's gaan regelrecht naar m'n heupen!!

( volgende keer shoppen maar naar de grote maten afdeling hi,hi,hi)

32 Laatst bewerkt door MamaSan (03-10-2011 13:37)

Bo2309 schreef:
kwebbeltje schreef:
Bo2309 schreef:

Dank! toch nog een vraagje. Heb je er dan wel cc papiertjes omheen gedaan of zo in de vorm  :think:  krijg je ze er dan nog wel mooi uit  :/  Jij duidelijk wel  :lol:  maar geen idee of mij dat ook lukt....

Hoi,
Ik sluit me even aan bij deze vraag. Heb je ze in een metalen bakvorm met papieren vormpjes gebakken of in een siliconen bakvorm (zonder papiertjes)? Ooh, enneh: mini cc-vormpjes: zijn dat die van ca. 3,5 of ca. 5 cm. doorsnede (bodem)? Ik hoor het graag van je, ben erg nieuwsgierig geworden door alle razend enthousiaste reacties! Wil ze erg graag een keer uitproberen!

Gr.
Sandra

33

ik heb ze gebakken in de siliconen bakvorm van de xenos maatje 3 cm bodem, zo wordt het gewoon hap, hap slik weg ;)
zonder papiertje gewoon gelijk vanuit de vriezer er uit wippen. anders wordt de caramel weer zacht en kleverig en krijg je ze er niet zo mooi uit...

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

34

Hartelijk bedankt voor je snelle reactie. Die bakvormen heb ik pasgeleden weggedaan omdat ik er niets mee deed  :s . Mijn man ziet me aankomen dat ik wéér iets moet kopen voor mijn nieuwe hobby  ;) . Zal ze stiekem het huis in moeten smokkelen en hopen dat hij zijn mond houdt als hij zijn mond vol Twixy heeft... :9  ;)  :D

35

mamasan je kan ze ook in een papiertje maken

36

noussie schreef:

Ok, fijn te weten. Dank je wel voor de tip!

Gr.
Sandra

37

jam jam jam, ziet er heerlijk uit!

38

MamaSan schreef:
noussie schreef:

Ok, fijn te weten. Dank je wel voor de tip!

Gr.
Sandra

Toch nog even een vraagje: Hoe lang is de baktijd als je ze in papieren vormpjes in een bakvorm bakt?

Gr.
Sandra

39

wat een goed idee! op de foto lijken ze veel groter dan de 3cm. cakejes dus ik dacht wat een flinke hap, maar 3cm. (daar mag je er wel wat meer van eten!)

cakes, enjoy making, enjoy eating!!

40

Zo dit heerlijke hapje ga ik morgen maken.
Ben benieuwd of ik  het ook kan  :D

Schijnt de zon niet, stiekem schijnt ie toch!!

41

Ze zien er heerlijk uit. Ik had hem een paar weken geleden gezien bij een mede bakster en toen liep me het water al in de mond.
Zij noemde het een miljonairskoek maar had dezelfde ingrediënten.

Ga hem snel eens proberen.

42

Yes! Die 3cm heb ik ook en eigenlijk wist ik al niet wat ik ermee moest. Ze lijken me zoooooo heerlijk! Vanmiddag maar eens proberen! En tsja... Kwebbel laat alles er groter, beter, lekkerder en mooier uitzien dan wij kunnen. hahaha. Maar dat geeft ons inspiratie en stimulans ;)

"Cut my pie into four pieces, I don't think I could eat eight." Yogi Berra

43

Die gaan ook op mijn lijstje :P  :P Eerst nog ergens miniccvormpjes scoren.

44

Ze zijn in de maak as we speak :P

Wel in de gewone cc papiertjes. Ik heb ze 20 minuten gebakken en ze lijken gaar te zijn. Ben benieuwd  :s

45

:think: Hmmmmm, harde stukjes in mijn caramel...

46

smollebulle schreef:

Hihi, de eerste keer dat ik de caramel ging maken, werd deze helemaal hard en korrelig, met een laag vocht erop. Heb het helemaal uit het pannetje moeten bikken  ;) . De 2e en 3e keer gingen een stuk beter.

Gr.
Sandra

47

MamaSan schreef:
smollebulle schreef:

Hihi, de eerste keer dat ik de caramel ging maken, werd deze helemaal hard en korrelig, met een laag vocht erop. Heb het helemaal uit het pannetje moeten bikken  ;) . De 2e en 3e keer gingen een stuk beter.

Gr.
Sandra

Ik heb het toch gebruikt. Ging wel goed. Alleen heb ik veel te dikke lagen per cupcake. Maar ze smaken goed! Volgende keer beter.