1

Onderwerp: [FEEDBACK] oefentaart

ff snel een oefentaart gemaakt ( snel omdat ik hem af moest hebben voordat smuf hier wakker werd  ;) )

oefentaart als in ..
* eerste keer marsefond... Gele marsepein en witte fondant... t was nog wat stug dus ik vermoed dat ik te weinig fondant heb toegevoegd.
* eerste keer een crimper heb gebruikt..en dat ging niet geheel vlekkeloos... ik vind t eigenlijk niet mooi geworden ( vandaar de suikerpareltjes)
* eerste keer een lace "uitsteker"gebruikt..dit is de enige van de 4 die in het pakketje zaten die ik kan gebruiken.. de rest lukt me niet mooi... hiervan zie ik dat ik de fondant soms wat dunner had mogen uitrollen.
* eerste keer 3 lagen.. hij was mooi hoog, maar denk dat ik hem teveel aangedrukt heb of zo met afsmeren.. hij is nu een stuk lager :S

nah.. lang verhaal..

http://www.mijnalbum.nl/Foto-IQTT4UPP.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-A847ACAF.jpg

shoot zou ik zeggen :)

2

Re: [FEEDBACK] oefentaart

Feedback
Zoals je al zelf geschreven hebt fondant te dik.
De bladeren dus dunner uitrollen en ik zou dust gebruiken om ze te kleuren.De bladeren in verschillende vormen buigen en neerleggen.
Het beste is om een echte roos naast je neer te leggen en dan goed kijken.Hoe is de vorm in het geheel,de bladeren hoe zijn deze gevormt,Zie je alleen maar groen of zijn er nog meer kleuren in de bladeren en knop.Hoe dun zijn de bladeren en het roosblad.
Kijk naar de glans van de roos en bladeren.

De taart goed maskeren dan in koeling zetten voor een paar minuten dan bekleden.Zorg ervoor dat de vulling niet naar buiten wordt gedrukt.Een dun lijntje van creme doet wonderen.Is niet echt nodig als je de slag te pakken hebt.

Gewoon door gaan.Gaat de goeie kant op
Zie je dan binnenkort op de wedstrijden staan.

3

Re: [FEEDBACK] oefentaart

sjow..dat is een hele duidelijke JOS..dank je:)

Dust ben ik net voor het eerst mee bezig geweest en heb dus nu pas pearl en satin silver... helemaal nog niet bij stil gestaan dat t mooier is als je bladeren ook dust... geef ook eerlijk toe dat dit voorgekleurde marsepein ( en dus niet geheel mijn kleur groen) is omdat ik haast had en mijn restjes wil opmaken.
Een echte roos ernaast....zo simpel.. maar nooit aangedacht.

Merk wel dat ik veel meer naar bloemen kijk sinds ik taarten maak..wie weet krijg ik door deze hobby ook nog eens groene vingers.

Ehm...de taart maskeren????

Ik spuit eigenlijk altijd een dijkje mbt lekkage naar t fondant, maar ik denk dus dat ik hem misschien met besmeren te hard heb aangedrukt.. volgende keer wat warmere boter gebruiken anders.

ow... en ..ehm... bedankt voor t compliment..ik bak immers pas 1.5 maanden taarten  :o