1

Onderwerp: Slagroomtaart

Hee allemaal!

Ik wil deze week graag een slagroomtaart maken. Maar ik kan neit echt een recept vinden voor een taartblik met een doorsnede van 28 cm. Het is bijna allemaal kleiner...

Nu vroeg ik me af of hier iemand misschien een lekker recept heeft voor een slagroomtaart van 28 cm doorsnede.

hartelijk dank! :D

2

Re: Slagroomtaart

weet niet wat je bedoeld, maar je kunt toch omrekenen? Inhoud meten van de maat waar het recept van is, inhoud van de 28cm (vol laten lopen met water) en dan de hoeveelheden vermenigvuldigen met de factor 'grote vorm gedeeld door kleine vorm'

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

3

Ik ben daar allemaal niet zo goed in  :o
Ben 16 jaar en ben een beginnend bakster wil het liefst een beetje op de veilige toer doen  :o

4

ok, snap ik :Y .
:think: wat bedoel je met een slagroomtaart?

een biscuitdeeg gevuld en bespoten met slagroom, of een biscuitdeeg, gevuld met slagroom en bekleed met marsepein/fondant of nog iets anders?

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

5

Hier kun je toch wel wat mee? (de rest van het recept staat hier links bij recepten, basisbiscuit 2)

1 ei (M)
30g suiker
30g bloem
snufje zout
Reken de ingrediënten uit per ei. Voor een springvorm van 24cm heb je ruim voldoende aan 5 eieren, dus 150 gr suiker en 150 gr bloem. Om te berekenen hoeveel beslag je nodig hebt: vul je vorm met water en meet hoeveel erin gaat. Voor elke halve liter neem je 1 ei.

6

Dit snap ik nog wel! :D

Dank je!

7

Carien schreef:

ok, snap ik :Y .
:think: wat bedoel je met een slagroomtaart?

een biscuitdeeg gevuld en bespoten met slagroom, of een biscuitdeeg, gevuld met slagroom en bekleed met marsepein/fondant of nog iets anders?

gevuld en bespoten met slagroom :)