1

Onderwerp: kwarktaart uit de oven, help?!

Oké, ik heb dus via de tartacadabra site een recept gezien voor kwarktaart uit de oven, heb het nog nooit gezien, geproefd of gemaakt. Nieuwsgierig als ik ben dus net bezig geweest om er eentje te maken, hij staat nu in de oven, maaarrr.....

er staat bij de omschrijving 1 á 1.5 uur op 200c in de oven, wanneer weet je dat zo'n taart goed / gaar is??

iemand die dit weet en mij hiermee op weg kan helpen of heeft iemand evt. een trucje oid?

ik hoor het heeeeeel graag  :)

2

Re: kwarktaart uit de oven, help?!

Nooit zelf gemaakt, maar wel een keer gezien/gehoord.
Volgens mij is hij gaar als hij nog een klein beetje wiebelt, maar niet echt vloeibaar meer wiebelt(bestaat dat?  :lol: ).

Beetje vage omschrijving maar ik denk dat het een kwestie van inschatten is.  :)

Ben benieuwd naar je resultaat! wel eens gegeten maar nooit zelf gemaakt hier.

3

tja ik vind het best lastig in te schatten zo, je kunt er niet in prikken ofzo :)

de bovenkant is al aardig goed gekleurd en hij moet nu nog 22 min.

had de taart er 60min ingezet op 180 graden, maar omdat hij nu al verkleurd heb ik de oven net naar 160 graden teruggezet.

ik kijk het nog even aan, het is vaak wel zo dat mijn oven sneller lijkt te werken dan er meestal in een recept aan tijd staat :think:  ;)

bedankt!

4

Het is een cheesecake wat er in je oven staat. ;)

Google helpt me aan dit tipje:

Bak de cheesecake niet te lang. De cheesecake is gaar wanneer deze stevig is, maar in het midden nog iets meebeweegt wanneer je de taartvorm voorzichtig heen en weer beweegt. De taart wordt sowieso nog steviger tijdens het afkoelen.

~ Never waste a good crisis... ~

5 Laatst bewerkt door tuffie28 (18-10-2011 10:45)

heb een bodem en rand van zanddeeg met daarin een kwarkvulling.

Net de taart uit de oven gehaald na 57 minuten. Hoop dat ie gaar is en lekker natuurlijk hahaha.