1

Onderwerp: Taart wil niet uit bakvorm komen

Hoi allemaal,

Heb van de week een vierkante taartvorm gehaald van PME, maar heb telkens ruzie met de vorm haha:P Als ik de taart eruit wil halen weet ik niet zo goed hoe ik dat moet doen.. heb hier trouwens ook met ronde bakvormen last van. Hoop dat iemand de gouden tip voor mij heeft haha!

Groetjes

2

Re: Taart wil niet uit bakvorm komen

eerst je vorm insmeren met boter/inspuiten met bakspray en dan de boter met wat bloem bestuiven.
Voor meer tips even de zoekfunctie gebruiken ;)

ook ik heb nu een eigen site, lekkere keek

Vet je de bakvormen wel goed in?
Ik gebruik boter, daar snijd ik kleine, dunne stukjes van af en zorg dat alles goed onder de boter zit (niet met keukenrol navegen!).
Dan moet het eigenlijk wel goed gaan ;) zorg dat je geen stukjes overslaat maar echt alles onder de boter zit (de bakvorm tenminste! haha)

Hoop dat je er wat aan hebt :)

Ooh bedankt voor de tips!
Ik gebruik altijd zo'n spuitfles en dan navegen met keukenrol, maar dat is dan misschien niet zo'n goed idee haha.
En als je hem dan op zijn kop houd komtie er dan gelijk uit bij jullie?

5 Laatst bewerkt door ladylisa1991 (17-10-2011 21:32)

Bij mij wel! ;) één keertje schudden (omhoog & omlaag) en tada! :D

Ik deed eerst ok met keukenrol na het invetten maar had toen ook het probleem.. nu niet meer dus bij mij lag het daaraan :)

Oke heel erg bedankt!
Ga het zo snel mogelijk proberen haha!

7 Laatst bewerkt door Carien (17-10-2011 21:57)

vloeibare bakboter met een kwastje overal smeren; alleen als er teveel in de naden onderin achterblijft, dit wegvegen met keukenpapier.
Vorm op de kop houden en floep :)

PS biscuit bakken totdat de zijkanten iets loslaten van de bakvorm!

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

8

Ik doe altijd alleen met bakspray van dr Oetker, goed insprayen, vooral niet vegen met keukenpapier. Alleen met blanda's heb ik nog wel eens moeite, maar een reepje bakpapier doet dan wonderen...

Inderdaad even lekker schudden en dan gewoon omkiepen!

Succes!

Sweet as sugar and everything nice