1

Onderwerp: Ontvanger blij, ik niet... [feedback]

Voor de eerste verjaardag van het zoontje van een vriendin van mij. Zij was gelukkig dolblij!
Waarom ik niet tevreden ben kan je mooi op de foto  :( . Dit was niet het enige probleem,
botercreme 1:1 bleef vloeibaar... te lang gemixt???
Dijkjes smolten/gleden weg na t vullen.
En overnight is het bovenste taartje gaan lekken. Gelukkig had ik ze weer van elkaar af gehaald na het maken.
En niet te vergeten de strik was in elkaar gedonderd, nadat ik die begin deze week keurig opgedroogd in een doosje had gestopt, ligt het daaraan? Ik heb dus als n idioot nog een nieuwe gemaakt, met dank aan dit forum de oven op 50 graden tip gevonden.
Wat mij nog het meest teleursteld is dat ik geen constant resultaat krijg. Goed, het is taart nummer 10, maar dan denk ik iets onder de knie te hebben en de volgende keer mislukt het totaal.
Goed, excuses voor het geratel, bedankt voor t kijken. En graag tips.

Hier is die dan: beide taarten, gevuld met lemoncurd, banketbakkersroom, en frambozen.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ICRQGW7X-D.jpg

Glutenvrij bakken voor dochter met Coeliakie

2

Re: Ontvanger blij, ik niet... [feedback]

Ik zou als ontvanger ook best nog wel blij zijn hoor.
Misschien niet perfect meer maar schade lijkt nog mee te vallen.

Verder mooi ontwerp en aan de vulling te zien zal die ook best gesmaakt hebben.

Volgende keer... nog beter.

Gr,
John.

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.

3

Op de "vouw" na bij de 1, vind ik hem ook erg mooi hoor!! Ik denk dat je, net als ik, te perfectionistisch bent.. ik ben ook nog steeds niet tevreden.. (ook nog niet lang bezig)
Maar mijn complimenten, ik vind hem mooi! Zeker je strik!

4

sorry ik kan je niet helpen met wat er is misgegaan. Wat knap van je dat je toch nog op zo'n korte termijn nog een strik hebt weten te maken.

Ik vind de taart toch heel erg leuk geworden.

groetjes karin

5

Ik vind deschade ook best meevallen hoor. Ik zie maar 1 vouw en geen scheuren ;)

Als je 1:1 bc te zacht is om een dijkje te spuiten dan kan je je dijkje na het spuiten even op laten stijfen in de koelkast. Dus voor je de vullig erin stopt. Dan is je dijkje weer hard en lekt de vulling er niet gelijk uit.

En de strik is denk ik ook weer zacht geworden door hem in een luchtdichte doos te verpakken. Dan kan de rest van de vocht er niet meer uit. Ik zelf laat hem altijd gewoon in de open lucht liggen. Maar dan wel hoog in een keukenkastje waar er geen licht bij komt en waar hij ook niet per ongeluk stuk kan gaan.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

6

Fijn deze reacties  :thumb:
Zeker perfectionistisch. Ik heb zelfs de letters nog opnieuw gemaakt omdat die een beetje valer waren van kleur dan de rest. Mijn man zag het niet...  :rolleyes:
Die vouw was ook het enige zichtbare, en helaas niet aan de achterkant. Deze is trouwens ook tijdens de nacht ontstaan. Ik vermoed ook vulling.

Ilonka, dank je voor de tip over na t dijkje nog in de koelkast, weer wat geleerd.
En wat stom van die doos!!!  :grr:

7

Vind de schade ook wel meevallen. Leuke taart geworden!
Met wat voor boter heb je je 1:1 gemaakt?
En idd...decoraties die hard moeten worden niet in een luchtdicht doosje bewaren...

8

Ongezouten roomboter en suikerbakkerspoeder... En het was buiten nota bene 10 graden, binnen 19. Ik heb t ook nog nooit gehad. Met al mijn ervaring  ;)

Ik vind het ook allemaal wel meevallen.  Je klant mag er zeker blij mee zijn. Ik zie wel eens taarten van professionele bakkers die stukken minder mooi zijn.

10

Dank je!  :) Maar niet te grote complimenten geven...  :o

11

Voor de botercreme kun je ook de helft roomboter en de helft margarine nemen, dan wordt het wat steviger en het smaakt net zo goed. Dus 1/4 roomboter, 1/4 margarine en 1/2 suikerbakkerspoeder. Heb er nog nooit problemen mee gehad en als je het inderdaad even in de koelkast doet wordt het zo stevig!
Verder leuke taart hoor!

Groetjes, Sandy
www.sandystaarten.nl

12

En zie het ook maar zo van fouten maken leer je alleen maar, kritiek op je eigen werk is altijd goed en zolang de ontvangers blij zijn krijg je weer moed en inspiratie voor een volgende keer.

Heb je per ongeluk je boter laten smelten? voordat je het ging gebruiken dan? Want dat kan nl. niet uitzichzelf.

Ik maak altijd merenque botercreme en vind hem naast erg lekker ook super om mee te werken. De eiwitten zorgen nl. voor een hele mooie stevigheid.

13

het zacht worden van de strik kan ook komen door het soort fondant. in het begin gebruikte ik daar altijd regalice voor omdat ik die lekkerder vond, maar toch harde het nooit helemaal goed uit ondanks de tylose. Nu gebruik ik bakels en dat wordt wel goed hard!