1

Onderwerp: ruzie met mn marsepein

Ben vanavond de hele avond bezig geweest met het proberen te bekleden van een grote taart. 2 verschillende stukken marsepein geprobeerd maar het scheurde steeds. Heb zowel crisco als poedersuiker gebruikt maar het lukt met beide echt niet. Heb al een tijdje geen taarten gemaakt, maar dit is me eerder nooit overkomen.

Iemand een tip...? Nu zit ik na 3 uur nog steeds met een niet beklede taart...  en ruim een kilo marsepein in de prullenbak...gelukkig heb ik nog wel tijd om nieuwe marsepein te bestellen

2

Re: ruzie met mn marsepein

misschien net iets te dun uitgerold?Ik rol altijd uit op een plastic onderlegger of tafelzeil dan is de kans op scheuren ook kleiner als de lap eroverheen gaat.

Groetjes van Corry
http://taartenvancorry.nl/

3

Geen poedersuiker gebruiken..... en goed doorkneden. Kan ook idd te dun zijn uitgerold...

4

op de workshop kregen we het advies om juist bij de marsepein voor het bekleden geen crisco (of poedersuiker) te gebruiken omdat het dan te zacht wordt. In plaats daarvan regelmatig de plak omdraaien tijdens het rollen. Dit werkt voor mij heel goed.

5

hoi
ik ben nieuw hier en heb problemen met het uitrollen van de marsepein

ik heb gewone marsepein in de winkel gekocht en verkleurd met kleurstof

maar iedere keer als ik het probeer te rollen blijft het plakken en scheurt het

iemand tips ???? :s