1

Onderwerp: Kan je ongebakken deeg eventjes bewaren?

Hoi allemaal,

Ik wil 4 taarten maken voor een workshop die ik voor het eerst ga geven. Maar het is natuurlijk veel handiger om 2 taarten tegelijk in de oven te doen, maarkan ik ook de deeg meteen voor 4 taarten maken, dat de helft van het deeg dus even 3 kwartier moet wachten, voordat ik het in de oven doe? Of gaat het dan inkakken?

Ik gebruik funcake mix bisquit.

Wat raden jullie aan? Toch omstebeurt kloppen of kan het even wachten??

Alvast bedankt,

Groetjes Sietske

Re: Kan je ongebakken deeg eventjes bewaren?

Het kloppen stelt niet veel voor dus ik zou het beslag in tweeën maken.

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

3

om de beurt kloppen! Ik heb het één keer geprobeerd, maar het beslag zakt dan toch wat in, is dus minder luchtig en rijst veel minder goed.

luchtbelletjes komen naar boven (net zoals bij cola ;) )en daardoor wordt je biscuit veel minder luchtig.

Ik zing mijn eigen wijsje!

5

maar als het echt moet, kan het wel... heb net de hele avond staan bakken en had bij 1x echt teveel mix, maar te weinig voor een hele vorm; dus had 1 blik al voor de helft gevuld en bij de volgende keer mixen de rest erbij gevuld en hij is goed gebakken.

Groetjes, Dorothea.

6

Deeg is kneedbaar en kan je gewoon in de koelkast bewaren, beslag is vloeibaar en ivm de luchtigheid niet zo goed houdbaar omdat t snel terugloopt, wat suuz zegt, gewoon 2x beslag maken

7

Ik heb het wel gedaan hoor op de manier die jij beschrijft en dat ging prima, misschien dat het de 2e keer een mililmeter minder hoog kwam.... :lol:

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"