Onderwerp: Lussenstrik op taart, hoe dan taart bewaren?

Ik wil deze week een lussenstrik op een taart maken. Woensdag komt mijn vriendinnetje die donderdag haar verjaardag viert...  Als ze m thuis in de koelkast zet, zakt de strik dan niet in? Hoe kan zij de taart thuis goed houden tot donderdag ZONDER dat de strik inzakt?
De lussen staan op het moment uit te harden en zijn verstevigd met petal powder. Dat is geloof ik ook tylose, maar dan in poedervorm.

2 Laatst bewerkt door glinster grijs (16-10-2011 23:24)

Re: Lussenstrik op taart, hoe dan taart bewaren?

Tylose is ook poeder. Volgens mij staat jouw engelse naam ook op mijn potje tylose.

Als de stik is uitgehard kan íe volgens mij gewoon op de taart in de koelkast! Wat je ook kunt doen is de strik op en rondje fondant (in dezelfde kleur als de taart waar 'ie op komt) maken. Ze kan de strik dan voor het presenteren van de taart erop zetten en er bij het aansnijden gemakkelijk afhalen. Vaak eet je de strik met tylose toch niet op. Dan moet je natuurlijk wel de lusjes aan en op elkaar lijmen in het midden. Met royal icing of lijm.

3

Ik zou hem er later opzetten. Je loopt door condens bij het uit de koelkast halen, kans dat door het vocht je strik wat zachter wordt en misschien instort.......

4 Laatst bewerkt door zingenopkrukken (17-10-2011 10:00)

Goeie ideeën dames! Bedankt! Maar.... Zou ik een taart versierd en wel en gevuld met chocoladeganache en krokantstrooisel(en een beetje banketbakkersroom een nacht buiten de koelkast kunnen houden? Dat zou het probleem oplossen...

5

Banketbakkersroom moet in de koelkast helaas...

Groetjes, Petra
Sinds kort ook een website: http://www.prettaart.webklik.nl

6

Ik zou de strik in dit geval op een kleine beklede cakedrum plaatsen en het geheel er los bijgeven. Dan kan je vriendin de taart in de koelkast zetten en de strik er net voor het aansnijden makkelijk op zetten zonder dat de strik breekt bij het oppakken.
En op een kleine drum is het ook heel leuk om te bewaren natuurlijk. :)

~ Never waste a good crisis... ~

Ik heb de losse lussen die ik reserve had een nachtje op proef in de koelkast gezet, bleef perfect hard. Dus gezegd tegen mijn vriendin dat het kon. Van haar gehoord dat iedereen m super vond, dus het is goed gegaan

8

Ik heb pas een strik op de taart gezet en in de koelkast geplaatst. De volgende dag was de strik nog perfect :Y . Niet ingezakt!