Onderwerp: Piraat, prinses en feetje
voor dit weekend op het programma. Erg heftige week, vermoeidheid na de beurs maar meteen hulp bij schoolfotograaf, veel acute dingen deze week, waardoor het iedere avond heeeeeeeel laat werd, met als dieptepunt vannacht doorwerken tot 6.30 uur.......Maar goed, ik mag nu op vakantie, weekje naar de Spaanse zon.
Dus ik heb helemaal geen tijd, om hier rond te hangen, maar het is wel even een rustpuntje en afsluiting van de week.
Ik mocht voor de zoon van Micky (mede forummer) de eerste taart maken, die niet door zijn moeder is gemaakt. Ze is 5 jaar geleden begonnen met taarten maken en is onlangs definitief gestopt. Aan mij het verzoek of ik zijn verjaardagstaart voor 50 personen wilde maken. Dat schept verwachtingen
. Hij is gek op piraten.
Het schip en het schatkistje heb ik met cereal treats gemaakt. Adrienne is er altijd zo enthousiast over en ik moet zeggen: leuk spul ! Moet nog leren om het strak te krijgen, maar ik ga het zeker vaker proberen. Ik had 'm direct in de vorm die ik wilde. Ik had zo'n leuke touwladder gemaakt, maar die brak helemaal af vanmorgen, dus maar even 2 reststukjes tegen de mast gezet (hij zal wel denken: "wat doen ladders op een boot
")

De taarten zijn gevuld met mergpijpjesroom en aardbeientoppings.
Vorig jaar mocht ik voor een 1 jarig meisje haar eerste taart maken in opdracht van haar tante. Een paar dagen later is haar zusje geboren en dit jaar mocht ik 2 stapels maken voor de 2 zusjes.

deze was voor de 2 jarige prinses
en deze voor haar zus (Faylicia is de naam, dus graag iets met feetjes)

Beide taarten zijn gemaakt van chocobiscuit en gevuld met bonbonblocmousse en vanillecreme.
En 2 weken geleden had ik op verzoek een drukke Hello Kitty taart gemaakt. Moeder wilde het liefst in de stijl van Sweet 16 met veel zwart, maar dat vond ik voor een 1 jarige niet zo leuk, dus wel zwart, maar dan "minimaal"

Ook gemaakt van chocobiscuit en gevuld met chocolade en vanille creme. Bovenste laagjes is een dummie, die wilde ze bewaren.

)