1 Laatst bewerkt door MamaSan (14-10-2011 20:44)

Onderwerp: Twixy, Take 3!

Poging 1: koekjes verbrand en karamel brokkelig met een laag vocht erop (te lang doorgekookt?)
Poging 2: nieuwe karamel gemaakt: mmmmm, gelukt! Maar wat met die koekjes? Toch maar erop en in de vriezer. Morgen zien we wel weer.
Volgende dag meteen naar de winkel gerend om nieuwe gecondenseerde melk te halen, het moet en zal me lukken  ;) !
Poging 3: temperatuur oven en baktijd aangepast en opnieuw karamel gemaakt. Drie keer is scheepsrecht, de aanhouder wint, tadaa: hierbij mijn Twixy's!
https://lh4.googleusercontent.com/-JQInYxABeQA/TpiIo2lQQAI/AAAAAAAABfg/hGrRaHOKXXY/s640/IMG_4441.JPG
https://lh5.googleusercontent.com/-6MQj-L1DGEo/TpiIo1l9erI/AAAAAAAABfs/_bSH7mXffLo/s640/IMG_4443.JPG

Ik twijfel toch nog een beetje aan de koeklaag, volgende keer nog iets minder lang?

Gr.
Sandra

2

Re: Twixy, Take 3!

:9 Yummie !!

3

Zijn dit de gewone of de mini CC's???

Ik maak altijd de gewone.
Dan neem ik 15gr beslag per CC.....die bak ik 20min op 180graden.
Als ze uit de oven komen meteen de warme/hete caramel erop.
Iets af laten koelen en dan de chocolade erop doen.

Denk dat je de chocolade nog iets meer moet laten smelten....dan komt hij er wat egaler overheen ;)

Zo zagen ze van mij eruit....
http://94.100.118.137/1418100001-1418150000/1418108601-1418108700/1418108614_5_n2G9.jpeg

www.bakedbytam.tk
En voor meer taartje kun je en kijkje nemen op mijn Facebook!!!

4

Mamav2Boys schreef:

Denk dat je de chocolade nog iets meer moet laten smelten....dan komt hij er wat egaler overheen ;)

Zo zagen ze van mij eruit....
http://94.100.118.137/1418100001-1418150000/1418108601-1418108700/1418108614_5_n2G9.jpeg

heb je deze gewoon in een ijzeren bakbil met ccpapiertje gebakken??
laten die dan makkelijk los

5 Laatst bewerkt door Mamav2Boys (14-10-2011 23:18)

me-mel schreef:

/

heb je deze gewoon in een ijzeren bakbil met ccpapiertje gebakken??
laten die dan makkelijk los

Nee die heb ik siliconen CCvormpjes van de action gemaakt.
Wel even in een CCbakvorm gezet zodat de vorm goed blijft.

Maar in de papieren versie kan het ook wel,want dat heb ik ook al eens gedaan ;)

www.bakedbytam.tk

6

Mamav2Boys schreef:

Hoi Tamara,

Ik heb Kwebbeltje de oren van het hoofd gevraagd en heb de 1e keer dus eigenlijk precies haar recept gevolgd. Ik heb de siliconen mini cc vorm van de Xenos gebruikt, daar bolletjes van ca. 7 gr. ingedaan en dit 25 min op 180C gebakken. De 3e poging heb ik de koekjes 20 min. op 175C (gewone oven) gebakken, maar ik vind ze er nog steeds wat donkerder uitzien dan op jullie foto's. Ze smaken trouwens wel lekker. Dank je wel voor de tip over de chocola, heb het idd. misschien wat te voorzichtig gedaan, bang dat het mis zou gaan  ;) . Ik zie trouwens dat jij ook een dikkere laag chocola erover doet  :P . Hoe lang moeten ze in de oven als je het met papieren vormpjes doet (normale en mini cc)?

Gr.
Sandra

7

Sandra,
Maar voor zo'n klein koekjes is dan 20 of 25 minuten niet heel erg lang??
En anders eens proberen om je rooster iets lager in de oven te zetten??

Qua bakken maakt het niets uit of je ze maakt in een siliconen vorm of in de CCpapiertjes ;)

www.bakedbytam.tk