1

Onderwerp: Graag uitleg over gebruik siliconen parelketting mold en sierranduitst

Wie o wie kan mij vertellen hoe ik de siliconen mold van Wilton gebruik ( de parelketting )
Ook zou ik graag willen weten hoe ik de sierrand uitstekers gebruik?
Ik doe vast iets verkeerd maar krijg het echt niet voor elkaar.

Dus please wie kan mij dit makkelijk uitleggen zodat ik weer aan de slag kan?

Dank alvast

Vr groetjes, Belinda

2 Laatst bewerkt door Queenie123 (15-10-2011 13:55)

Re: Graag uitleg over gebruik siliconen parelketting mold en sierranduitst

De Mold insmeren met crisco, marsepein/fondant erin, Mold op zijn kop leggen en dan 1 kant optillen en dan komt hij er langzaam met een beetje buigen uit.

Sierrand: marsepein uitrollen sierrand erin drukken en daarna verwijderen! Met liniaal recht aan de onderkant afsnijden.
als je hem op de taart wil plaatsen de sierrand oprollen tot een rolletje (losjes) en dan om de taart afrollen.

Hoop dat je er iets aan hebt!

3

Hoi Queenie

Dank je voor je uitleg maar ik krijg het echt niet voor elkaar. Moet ik de mold vullen en dan afsnijden ofzo? Ik krijg anders geen mooie parelketting en moet alles afsnijden? Of moet ik alles een voor een vullen ofzo? Klink misschien dom maar weet het echt niet en heb al van alles geprobeerd.

Voor de sierrand geld eigenlijk hetzelfde, ook daar druk ik de fondant in maar krijg dan ook fondant boven de sierrand en lijkt me niet goed.

Dus als iemand me nog kan helpen heel heel heel graag!

Dank je!

4

Je bedoelt toch de hard platic sierrand??.?

5

hoi, met de parels doe ik hetvolgende:

insmeren met crisco fondant erin duwen goed aanduwen {roller erover zachtjes} overtollig fondant eraf snijden en dan leg ik hem meestal even een minuut of 10 in de vriezer maar het kan ook zo als hierboven beschreven omdraaien en dan langzaam eruit duwen

Lieve groetjes van Nicole

6

De mold iid insmeren met een beetje crisco, dan een rolletje fondant of marsepein nemen en dat in de rondjes drukken, dan de randjes en restjes wegwrijven met je vinger, eventueel wat crisco op je vinger smeren.
Je hebt dan een mooi gevulde mold over en dan iid heel rustig de mold optillen en de parelrand op tafel laten vallen.
Volgens mij staat er in het forum HOW TO's een topic voor de parelmold!
Hier is hij!

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=164698

Groetjes Louise

7

Je moet een rol fondant in de mold drukken en het teveel snij je met een paletmes of liniaal (in ieder geval iets dat niet te scherp is)
het teveel aan pasta op de mold weg ,dan is alleen de parelrand gevuld met fondant.
Je kunt de mold dan 5 a 10 minuten in de vriezer leggen en dan wip je de rand er makkelijk uit.
Succes!

1 % hulp is meer dan 100% medelijden!!!

8

Dank jullie wel.

Ik krijg het echt alleen nog niet voor elkaar. Ik stop de fondant erin en als ik dan het teveel eraf wil halen neem ik ook mee wat in de parels zit... enig idee hoe dit kan of wat ik fout doe?

9

sbf2007 schreef:

Dank jullie wel.

Ik krijg het echt alleen nog niet voor elkaar. Ik stop de fondant erin en als ik dan het teveel eraf wil halen neem ik ook mee wat in de parels zit... enig idee hoe dit kan of wat ik fout doe?

Dit heb ik ook met de wat kleinere parels. Ik leg mijn wijsvinger op het gedeelte wat ik ga wegsnijden met het paletmes. Dan met het paletmes fondant/marsepein wegsnijden steeds onder je vinger, zodat je druk blijft zetten en de fondant er niet meteen uit komt.

Groetjes, Petra
Sinds kort ook een website: http://www.prettaart.webklik.nl