1

Onderwerp: ruitjes rooster

Hallo, ik vind die ruitjes op taartzijkanten altijd zo prachtig.
Nou heb ik zelf zo'n plastic "hekwerkje" gekocht van Wilton of PME ofzo (weet het merk niet meer)...maar als ik dat in de zijkant van mijn fondant druk zie je het haast niet...het deukt weer terug zeg maar. Als ik daarna over die beetje ingedeukte lijntjes heen strijk met een spuitzak met icing wordt het helemaal niet strak omdat je dat weer uit de losse pols doet.
Volgens mij zijn er vast handigheidjes voor die ik nog niet weet :)
Dus...hoe krijg ik zo'n chique ruitjes patroon in mijn taartzijkant?  :/

Re: ruitjes rooster

Hoi,

Ik ga er voorzichtig over heen met een smoother, op die manier worden de ruitjes wel in je fondant of marsepein gedrukt. Wel voorzichtig doen anders steek je het vierkantje er uit, en dat is niet de bedoeling.

3

Zelf ben ik ook nog niet superhandig met ruitjes maken (veel oefenen schijnt te helpen ;).

Als je je bekleding wat dikker uitrolt, kun je iets harder duwen tegen je "ruitjesrooster" zonder dat je gelijk door je fondant/marsepein heendrukt.

~ Never waste a good crisis... ~

4

Bij mij ging het ook niet zo lekker.
Ik had de taart wel afgesmeerd met chocoganache, dus dan is de ondergrond natuurlijk wat harder.
Mijn diamonds worden ook niet zoals ik het wilde en m'n taart schoof steeds weg, zodat ik geen kracht kon zetten.

Groetjes Louise

cakelover schreef:

Ik had de taart wel afgesmeerd met chocoganache, dus dan is de ondergrond natuurlijk wat harder.
Mijn diamonds worden ook niet zoals ik het wilde en m'n taart schoof steeds weg, zodat ik geen kracht kon zetten.

Anti slip matje er onder  :Y !

Life is what you bake it.

6

Taartenmarie schreef:
cakelover schreef:

Anti slip matje er onder  :Y !

Ach ja!
Had ik ook zelf kunnen bedenken toen ik bezig was!
Thanks!

Groetjes Louise