1

Onderwerp: vulling combi vraag.. beetje spoed

hoi allemaal,

ik ga morgen een taartje maken, en de wens bleek vanavond appelvulling.
nu zit ik erg te tobben...
wat is lekker bij de appelvulling?

is zwitserse room er lekker bij?
of heeft iemand nog een ander idee? wel iets frisser..dus geen kaneel..

alvast dank jullie wel voor het meedenken

Re: vulling combi vraag.. beetje spoed

Hoi,

Ik vind daar lekker bij: notenvulling of caramelvulling. Chocoladevulling. Banketbakkersroom is er ook heel lekker bij. Je kunt het vergelijken met wat is er lekker bij appeltaart.
Als je iets fris wil, dan zou ik gaan voor citroenvulling. Dat is altijd lekker fris.

3

Misschien iets met citroen (bv. lemon curd, citroentoetje van Mona)?? Je ziet die 2 wel vaker gecombineerd in toetjes en taarten.

4

citroen houd ze dus niet zo van :|
maar ze wil graag een frisse vulling..lastig..
dacht al aan een soort yoghurt mouse..maar ik zie hier alleen maar een recept van yoghurt mousse waar fruit bij door zit..hmmf..

5

ahh ben ff aan het googlen geweest.. dit is een recept van een toetje, maar zou toch ook wel als vulling kunnen?

75 gr suiker
2 blaadjes gelatine
300 ml yoghurt
150 slagroom

gelatine weken, vermengen  met een paar scheppen verwarmde yoghurt. suiker en rest vd yoghurt erdoor.
slagroom stijfkloppen en mengen met de yoghurt.. dan laten opstijven

zal dat wat zijn..?

6

opzich klinkt de vulling wel goed. Misschien kaneel-yoghurt van maken?

ook ik heb nu een eigen site, lekkere keek

7

ahh.. google maakt me hongerig haha.. mijn keuze is gevallen op een honing/yoghurtbavarois..
of ik ga voor safe..en kies de banketroom... ik heb in ieder geval inspiratie gekregen.. thanxx dames

Hoi,

Wat ook erg fris is is: bloedsinaasappelbavarois. Ik krijg er steeds complimenten over. Maar je hebt je keuze al gemaakt lees ik.

Misschien de banketbakkersroom aanvullen met wat slagroom, dus zwitserse room? Is ook lekker neutraal fris lekker romig  :9

10

@ saskia, ja idd..maar bloedsinaasappel..klinkt wel erg lekker! heb je een receptje voor mij?

@ maartjetaartje: ja ik heb nu beide in huis, moet toevallig dit weekend ook eentaart met zwitserse room maken.. dus ben stiekem nog een beetje aan het tobben..