1

Onderwerp: Botercreme ontdooien in de magnetron

Ik weet niet of ik nu iets nieuws vertel? Ik wist het zelf in ieder geval niet.

Ik moest gisteren een taartje maken, en bij thuiskomst na mijn werkdag bleek dat ik vergeten was de botercreme uit de vriezer te halen (heb altijd een voorraadje ;) ). Ik dacht: "laat ik 'm eens proberen te ontdooien in de magnetron." Op de laagste stand uiteindelijk zo'n 10/12 minuten in totaal (steeds voorzichtig een paar minuutjes en tussentijds kijken natuurlijk). En wat denken jullie? Helemaal super! Nog even doorgemixt. Mijn botercreme is nog nooit zo mooi glad van structuur geweest. Taartje ermee afgesmeerd, en ja hoor, vanochtend zag het er allemaal nog prima uit.

Ik dacht, misschien handig om te weten, voor de mutsen onder ons (net als ik  :))

Maak van elke dag een feest!!
Een limburgse taartenbakster uit het noorden.

2

Re: Botercreme ontdooien in de magnetron

Ik doe dit ook regelmatig! Werkt prima. Fijn dat je het wel even met ons deelt want ik kan me voorstellen dat er veel mensen zijn die zich dit afvragen. ;)

3

goede tip! die ga ik onthouden

www.Leoniestaarten.nl
Omdat er altijd wel een reden voor een taart is!

4

..van armoe had ik dit ook een keer gedaan.
En inderdaad prima....alleen ik moest toen toch weer even wachten...was iets te warm geworden.  :D

5

30 seconden op de hoogste staand heb je hetzelfde resultaat en een stuk sneller ;)

Say YES with joy. Say NO without fear.

:thumb: ja ik doe dit ook regelmatig.. werkt perfect toch???

fijn dat jij dit nu ook weet! beter toch??!

7

Ik zet hem daarna meestal weer een paar minuutjes in de koelkast. hihihi

8

even inhaken; ik had aardig wat restjes botercrème (van mix) in de diepvries en dacht dus gisteren, die gooi ik bij elkaar voor 1x vullen...

nu stond het al een aantal uren op het aanrecht; dus opkloppen; toen ging het schiften; dus even wat warm gemaakt (dat had ik al eens eerder gedaan) dus dat ging goed, maar de bc bleef daarna erg vloeibaar; was wel mooi glad opgeklopt.
Maar goed, ik wilde de taart gaan vullen en dacht, hoe krijg ik de bc nu weer stijver en zette de mixerkom in wat kouder water ipv in de koelkast. Maar de bc was meteen weer geschift!! toen dus maar weggegooid en nieuwe gemaakt, maar kun je hem dus alleen door in de koelkast te zetten weer wat stijver krijgen?

-ik hoop, dat jullie mijn nogal warrige uitleg snappen....-

Groetjes, Dorothea.