1

Onderwerp: Waarop uitrollen ?

hoi iedereen !

Ik weet niet echt goed waar ik mijn fondant op uit moet rollen. Over de wilton roll  en cut mat hoor ik veel negatieve verhalen. En nu doe ik altijd bakpapier op het tafelkleed plakken omdat ik het niet echt fris vind om me fondant op het tafelkleed uit te rollen waar ook aan gegeten word...

ikzelf zat te denken om een apart tafelkleed te kopen. Maar tafelkleden zijn niet echt goedkoop en ruimen niet echt makkelijk op... hebben jullie een beter idee ?

Smart critiques, Stupid creates

2

Re: Waarop uitrollen ?

Hallo Tjanie,
Ik rol altijd uit op een mat van kitchen craft. Werkt echt super geen poedersuiker nodig, niets plakt eraan vast.
Op deze site zie je hoe die eruit ziet:
http://www.kitchencraft.co.uk/catalogue … UDTA%3d%3d

Ik heb hem gewoon gekocht bij een kookwinkel in Breda. Dus ik neem aan dat andere goede kookwinkels hem ook zullen hebben. Volgens mij kostte de mat rond de 15 euro.

Groetjes,

Marlous

Deze moet je echt hebben!  :9

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/66703500/

Het is officieel een bureaumat maar heel veel mensen hier gebruiken hem. De echte grote lappen fondant rol ik wel gewoon uit op het tafelkleed maar ik eet niet aan die tafel dus dat is misschien wel een beetje anders. Succes!

4

Of een stuk doorzichtig tafelzijl. Kost 3,95 per meter.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

Maartjetaartje schreef:

Deze moet je echt hebben!  :9

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/66703500/

Het is officieel een bureaumat maar heel veel mensen hier gebruiken hem. De echte grote lappen fondant rol ik wel gewoon uit op het tafelkleed maar ik eet niet aan die tafel dus dat is misschien wel een beetje anders. Succes!

Geweldig  de buromat. En je kunt de mat ook nog omdraaien en je fondant/marsepein zo op je taart laten "vallen".  Zo wie zo een handige mat. Morgen ga ik gevulde pasta maken, komt die mat ook weer tevoorschijn.

Verder lezen op mijn blog vol how to's & recepten?
www.carolabaktzoethoudertjes.nl

6 Laatst bewerkt door Martjan (15-10-2011 09:31)

Dankjullie wel voor de tips. De burea mat is wel een goed excuus om naar de Ikea te gaan :+ maar dan heb ik weer het probleem met grote lappen fondant dus ik moet nog even kijken :$

Tip: Meteen ook naar zo'n houten draaischijf kijken bij de keuken spullen?
Handig om je taart te draaien tijdens het decoreren?

Verder lezen op mijn blog vol how to's & recepten?
www.carolabaktzoethoudertjes.nl

8

@ tjanie ik heb zelf doormidden geknipt!!! het knipt makkelijken heb nu 2 stuks.....en vind hem super

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

9

Tjanie schreef:

Dankjullie wel voor de tips. De burea mat is wel een goed excuus om naar de Ikea te gaan :+ maar dan heb ik weer het probleem met grote matten dus ik moet nog even kijken :$

Wat is het probleem met grote matten dan? Het formaat van de ikea-mat heb je toch echt wel nodig voor een taart van bijv 25 cm doorsnede.

10 Laatst bewerkt door Martjan (15-10-2011 09:31)

Karin09 schreef:
Tjanie schreef:

Dankjullie wel voor de tips. De burea mat is wel een goed excuus om naar de Ikea te gaan :+ maar dan heb ik weer het probleem met grote matten dus ik moet nog even kijken :$

Wat is het probleem met grote matten dan? Het formaat van de ikea-mat heb je toch echt wel nodig voor een taart van bijv 25 cm doorsnede.

oeps foutje ik bedoelde grote lappen fondant :$

Oooh  :P ik snapte het ook al niet helemaal. in het begin had ik ook een extra stuk tafelzeil waar mijn lap voor een 30 cm taart ook op past. Hier rolde ik dan op uit en dan kun je de lap met tafelzeil en al zo op de taart leggen. Even het tafelzeil eraf pellen en klaar is kees  :) .

12

Dat is wel een handig idee :)  Hoe groot is die bureau mat van de ikea eigenlijk  ? Past een lap voor een 20 cm taartje erop ? Want dat is de maat die ik het meest gebruik. Ik kan namelijk geen afmetingen vinden op de site

13

met gemak past er een lap op van 20cm.

Tjanie voor een 20 cm taartje rol ik een lap van 40 bij 40 uit en die past altijd net op de mat.

15

Bureaumat ikea!!! Lap voor 20cm taart past makkelijk!
Ken je die kalenderonderleggers met papieren afscheurpagina's voor op een bureau? Zo'n formaat is het, lekker groot dus, geen gewone placemat.

"Creatieve mensen hebben geen rommel. Ze hebben overal ideeën liggen"

16

Dat is inderdaad een mooi formaat :D dat wordt een retourtje ikea wat een straf .....

17

Als je eenmaal een non stick bord heb wil je echt niks anders meer.

www.spullenvoorjetaart.nl  www.taartvoorgrootenklein.nl Taartwinkel en workshops in Dordrecht. Ook voor PME en Wilton.

18

Haha ja, maar die kost 75 euro en de mat van ikea 4,95......

Nog even verder sparen

19 Laatst bewerkt door Henriette34 (15-10-2011 19:52)

...dubbel...