1

Onderwerp: ronde ring bekleden

Ik wil voor een verstandelijkgehandicate jongen een taart maken. deze jongen(man) ligt altijd in een ring. ik wil dus een taart bakken van 30 cm doorsnede en in het midden circel eruit halen. tot dus ver zie ik geen probleem. maar nu hoe bekleed je zo'n ring.
wie heeft er ervaring mee! gaat dit lukken uit een lap fondant/marsepijn of is het verstandiger de randen eerst te doen en dan een reep boven op of net andersom?

ik hoop dat jullie me nog kunnen volgen en me kunnen helpen.

gr cindy

2 Laatst bewerkt door Ottolien (13-10-2011 12:59)

Re: ronde ring bekleden

Ik heb geen ervaring, maar ik zie 2 mogelijkheden. Het ligt er denk ik aan hoe dik je de rand maakt voor welke ik zou kiezen :+

1.   Je zou een lange rechthoekige lap kunnen uitrollen en deze er dan in het rond overheen leggen. Je krijgt dan wel een naad, maar die kan je misschien wel letterlijk verbloemen met decoraties..

2.   Gewoon zoals je een 30 cm normaal zou bekleden. Dus een grote ronde lap uitrollen. Deze over de ring heenleggen en het binnenste deelopensnijden en dan bekleden.

Succes ermee.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

3

Of de ring 'visueel'  maken door op je ronde taart een zwart rond stuk te leggen zodat het lijkt alsof er een 'gat' in zit.

4

al vast bedankt voor de reactie's, ik dacht eerst visueel maken kan niet omdat er een geboetseerde man in moet liggen , maar zelfs dan kan het.....(hij ligt altijd onder een deken)ik heb nog een weekje ik ga er even over denken, meer reactie's altijd welkom!!

5

ik zou eerst het binnenste van de ring bekleden met idd een lap en later een lap marsepein erover heen doen, bovenkant en zijkanten bekleden en daarna het middelste gat eruit snijden

Alles goed???? nee 3 fout