1

Onderwerp: Stapeltaart doop "Wakkebeer"

Ik werk als vrijwilliger voor het Varenscentrum hier in Terneuzen en overlaatst hebben we een doop gehad voor een roeivlet  :rolleyes: .
Zoals je begrijpt was het vooral een ludieke actie en een reden om het Varenscentrum weer eens onder de aandacht te brengen. De vlet werd vernoemd naar een blijkbaar bekend Marine dobbelspel; Wakkebeer. Als een suprise had ik voor de doop een stapeltaart gemaakt waarbij de bovenste taart een tafel was met 2 dobbelstenen die een worp voorstelden, op de tweede taart de juiste aantal wakken en ijsberen van deze worp en op de onderste taart de bijbehorende aantal pinguins. Enkel de dieren erop zetten vond ik niet leuk genoeg, dus had bedacht dat de 2 ijsberen aan het uitrusten waren naast hun wakken van het vissen (incl. hengel en stapeltje vissen). Maar terwijl ze lekker aan het slapen zijn, zijn de pinguins hun vissen aan het stelen  :shh: . Voor het boetseren heb ik hulp gehad van de dochter van de voorzitter, die nu dus ook heel enthousiast is over deze hobby. De taart werd heel goed ontvangen, de boetseersels zijn bewaard en ben nu van plan een kleine dummy te gaan maken die in het Varenscentrum zal komen te staan onder een glazen stolp.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-WTJ7QVSM.jpg

nog een detail van de stelende pinguins:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-YNAMIGFE.jpg

Oh, het was trouwens mijn eerste poging tot boetseren en vond het dus helemaal niet slecht gelukt, maar suggesties en verbeterpuntjes zijn altijd welkom!!

www.CakeisforLife.nl
voor elke gelegenheid een taart

Re: Stapeltaart doop "Wakkebeer"

Ahh wat een leuke taart :)

Ik vind ze echt super! :Y

4

leuk! Een taart met humor!

5

Leuk gedaan! :Y

Neem eens een kijkje op www.hettyvanderelst.nl - Alles over lekker eten...

6

Wat een leuke taart!

Groetjes, Renata

7

Wat leuk gedaan, mooi geboetseerd!