1 Laatst bewerkt door sweetheart88 (13-10-2011 10:46)

Onderwerp: Met veel pijn...

... heb ik deze taart gemaakt!
Het was mijn eerste taartje sinds het ongeluk van vorige week en het viel niet mee qua kneden etc.
Ik had gehoopt erg tevreden te zijn met het resultaat maar helaas  :x
Verhaal volgt hieronder eerst de foto's

http://www.uploader.be/102011/13_1318498914.jpg

http://www.uploader.be/102011/13_1318498948.jpg

Aller eerst had ik nieuwe marsepein via bouwhuis gekocht nou nou wat een rot spul, alles ging scheuren ook in combinatie met de fondant (ik heb met marsefond gewerkt ) 3 x opnieuw bekleed en alles er weer afgetrokken en toen was ik er klaar mee!!!
Over gegaan op mijn oude vertrouwde spul (gewoon funcakes marsepein en fondant ) en dat ging beter maar nog steeds niet strak genoeg voor mijn gevoel! Bovendien ging het allemaal zweten, gek want het is niet warm ? Luchtvochtigheid misschien ?
Toen de roosjes  :s  ik wilde ze zelf maken maar helaas dat lukte me niet dus maar een mold gepakt.....
De 50 goud gespoten (ik had gele marsepein gebruikt ) maar ik vind het niet echt goud...
En ik wilde niet zoals mijn 25 jarige bruids taart die ze als voorbeeld hadden doorgegeven, bij deze mensen was ook wel wat ruimte voor verandering dus ook maar gedaan..
Maar eigenlijk vind ik het resultaat helemaal niet moooi  :s  had ik nu toch maar een "kopie" gemaakt :(

Heeft iemand nog een tip om iets te veranderen ofzo ?

2

Re: Met veel pijn...

Niet mooi?? Nou, ik wilde wel dat ik zulke taarten maakte al.
Ik vind hem erg mooi! Weet natuurlijk niet hoe je eigen eruit zag maar ik weet zeker dat ze hier dik tevreden mee zijn!!

3

Ik vind hem ook geweldig! Mooi ook dat hart van rozen! Het heeft juist wel wat dat de 50 wat geler is! er zitten toch al genoeg andere gouden accenten in.
Weet zeker dat de mensen er blij mee zullen zijn!

4

Niet te streng zijn voor jezelf!! Hij is toch super gelukt, ondanks de troubles en pijn! We gaan gewoon gauw een keer workshop roosjes maken volgen ;)

Vanessa ik heb je gemaild had je het nog gehad?

En nu ik vaker de koelkast open trek om even te kijken begin ik hem iets meer te waarderen...
Alleen de marsefond is wat klammig in de koelkast  :think: en die staat op de laagste stand... Heb het ook nog nooit gehad..

6

Ik vind hem heel leuk geworden.  :Y

Mocht je je nou vreselijk storen aan dat gelige van de 50, dan zou je het nog in het wit of rood kunnen doen.
Gelet op je ongeluk van vorige week had je de hele taart ook af kunnen zeggen, dat was pas vervelend geweest voor die mensen. Ik weet zeker dat ze super blij zijn met de taart hoor.

~ Never waste a good crisis... ~

7

Ik heb je ondertussen al teruggemaild :)

Klammige van marsefond ken ik niet, dus heb ik helaas geen antwoord op. Ik werk tot nu toe namelijk voor zo'n 90-95% met fondant.

Maar niet te kritisch he, gewoon dus nog wat vaker in de koelkast kijken dan komt het wel goed :)

Klant heeft de taart opgehaald en ze vond hem mooi, pfff gelukkig  :Y

Ik vind hem mooi gelukt! Alleen heb je volgens mij een omgekeerde 2 als 5 gebruikt.

10

taartjesdroom schreef:

Ik vind hem mooi gelukt! Alleen heb je volgens mij een omgekeerde 2 als 5 gebruikt.

Hahaha ja dat klopt idd  :x  :shh: